صنایع ماشین سازی یکی از مهمترین و بزرگترین صنایع موجود در دنیا به شمار می رود. از کاربردی ترین مواد اولیه در صنعت ماشین سازی می توان به انواع فولاد اشاره کرد. فولادها با توجه به امکان آلیاژی بودن، دارای تنوع بسیار زیادی هستند.

صنایع ماشین سازی

دومین مصرف کننده بزرگ فولاد در دنیا صنایع ماشین سازی و به خصوص خودروسازی هستند که با توجه به گستردگی بسیار زیاد این صنایع، بسیاری از محصولات میلگرد، لوله، ورق و تسمه از انواع مختلف فولادهای آلیاژی کاربرد دارد که از آن جمله می توان به فولادهای عملیات حرارتی مانند کد استاندارد 1.6580، یا فولادهای سمانتاسیون مانند کد استاندارد 1.7147 و فولادهای عملیات حرارتی شونده مانند 1.7225 و 1.7735 اشاره نمود. فولاد های نام برده شده  بیشترین کاربرد را در بخش های بنیادین این صنایع بر عهده دارند. با توجه به اینکه فولاد یک آلیاژ از ترکیبات پایه آن آهن و کربن هستند و می توان با اضافه کردن عناصر مختلف، آلیاژهای مختلفی با خواص فیزیکی و مکانیکی مختلف تولید کرد. این امر تنوع در مصرف فولاد را بسیار بالا برده است.

معمولا فولاد را شرکت های تولید کننده به صورت میلگرد، ورق، لوله و سایر نیم ساخته ها تولید و روانه بازار می کنند. برای صنایع ماشین سازی هم این فولاد ها در ابعاد و مقاطع مختلف تولید میشود. با توجه به گستردگی و وسعت صنایع ماشین سازی افراد زیادی به دنبال اطلاع از متریال مورد استفاده و انتخاب فولاد مورد نیاز خود هستند. 

فولاد نیتراته

فولاد نیتراته نوعی فولاد است که سطح آن بسیار سخت تر از مغز یا قسمت داخلی آن است. فولاد نیترانه مانند سایر فولاد ها با اضافه کردن عناصر مختلف و طی یک فرایند شیمایی تولید میشود. دو روش برای تولید فولاد نیتراته وجود دارد که در یکی از آنها فولاد آلیاژی در دمای 500 الی 520 درجه سانتیگراد در مجاورت با گاز آمونیاک بازپخت می شود و در روش دیگر نیز می توان فولادهای آلیاژی که حاوی کروم، نیکل و آلومینیوم بوده را در حمام مذاب نمک سیانید قرار داد. دمای مجاز برای بازپخت با این روش بین 550 الی 570 درجه سانتیگراد است. فولاد نیتراته دارای سطحی بسیار سخت و مقاوم به سایش بوده و این سختی تا حدود 68 HRC می رسد. فولاد نیتراته در صنایع ماشین سازی و در ساخت انواع قالب ها کاربرد دارد. 

فولاد سمانته

فولاد سمانتاسیون یا سمانته نوعی فولاد است که طی یک عملیات حرارتی ساده سطح آن سخت کاری می شود و مغز آن چقرمه باقی می ماند. این نوع فولادها به دو دسته نیکل دار و غیر نیکل دار یا فاقد نیکل تقسیم بندی می شوند. میزان سختی فولاد سمانته تا 47 HRC نیز می رسد. در صنایع ماشین سازی از فولاد سمانته برای تولید اجزاء فرمان و چرخ های دندانه دار استفاده می شود. فولاد 1.7131 یک نمونه از فولادهای سمانته کاربردی در صنایع ماشین سازی را شامل می شود.

فولاد Mo40

فولاد Mo40 به خاطر داشتن کروم و مولیبدن در دسته فولادهای آلیاژی با چقرمگی بسیار خوب قرار می گیرد. فولاد Mo40 در به شکل میلگرد، ورق و لوله تولید و روانه بازار می شود. این نوع فولاد در دمای 1416 درجه سانتیگراد به نقطه ذوب می رسد. فولاد Mo40 به خاطر داشتن مقادیری کروم نسبت به حرارت مقاومت بسیار خوبی پیدا کرده است. این نوع فولاد به خاطر قابلیت جوشکاری بسیار خوب و شکل پذیری مناسب، کاربرد وسیعی در صنایع ماشین سازی دارد. معمولا برای چرخ های دندانه دار، شاتون، غلطک، دستگاه های سنگ شکن، پیچ های مقاوم و… از  فولاد Mo40 استفاده می شود.

فولاد Ck45

این نوع فولاد آلیاژی بوده که با عملیات حرارتی تولید می شود. از جمله عناصر موجود در فولاد Ck45 می توان به منگنز، سیلیسیم، فسفر، گوگرد و… اشاره کرد. قیمت مناسب این فولاد باعث شده تا استقبال بیشتری از آن در صنایع ماشین سازی و همچنین ساختمان سازی شود. معمولا برای کشاورزی نیز استفاده از فولاد Ck45 توصیه می شود، زیرا خواص فیزیکی آن مناسب و قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

راهنمای خرید فولاد های پرکاربرد در صنعت ماشین سازی در پایان متن ذکر شده است و همواره می توانید ۲۴ ساعته از طریق پشتبیانی آنلاین سایت و تا پایان ساعت اداری از طریق شماره های ذکر شده اطلاعات محصول خود را یه کارشناسان ما اعلام کنید.

شماره تماس:

021-67212

برای اطلاع از قیمت فولاد ها و استیل های صنایع ساختمانی میتوانید به صفحه قیمت فولاد و قیمت استیل مراجعه کنید.


راهنمای خرید مشتریان

رویه خرید از شرکت تجارت آلیاژ پیشرو بسیار آسان و در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می باشد. شما می توانید با ارتباط با واحد فروش به یکی از روش های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا(میلگرد)، جنس(فولاد 1.2210)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در واحد فروش برسانید.

مشاوران شما در شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین های مناسب تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می نمایند. در این مرحله مذاکرات بازرگانی در راستای ارائه بهترین خدمات و کالا صورت می پذیرد و در صورت تایید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای در خواستی جهت حمل آماده بارگیری می شود.