ورق استیل 420

ورق استیل 420

ورق استیل 420 یا ورق زنگ نزن 420 از خانواده ورق‌های آلیاژی ضد زنگ بوده که در استاندارد DIN به نام فولاد 1.4021 معروف می‌باشد. همچنین این ورق به دلیل دارا بودن خواص مغناطیسی جذب آهنربا شده و با نام استیل بگیر 420 نیز در میان فروشندگان فولاد معروف است.

سر فصل‌ها

معرفی ورق استیل 420

ورق استنلس استیل 420 دارای ترکیب شیمیایی متوسط %13 کروم، %1 سیلیسیم، %1 منگنز، %0.15 کربن، %0.04 فسفر و %0.03 گوگرد است. ورق زنگ نزن 420 در محیط‌های هوا، آب و برخی از محیط‌های شیمیایی از جمله اسید نیتریک و اسید سولفوریک و اسید ناشی از مواد غذایی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

خواص مکانیکی استیل گرید 420

  • سختی برینل: 230HB
  • مدول الاستیسیته: 200 گیگاپاسکال
  • مقاومت کششی: 950-700 مگاپاسکال

کاربرد ورق ضد زنگ 420

از جمله کاربردهای ورق فولاد ضد زنگ 420 می‌توان به استفاده از آنها در ساخت کارد و چنگال، پیچ و مهره پیچ گوشتی و… اشاره نمود.

تفاوت استیل 420 و 430

420 و 430 با توجه به ویژگی‌های خود کاربردهای مختلفی دارند. از ورق استیل 420 در ساخت تجهیزات پزشکی، شیرهای سوزنی، کارد و چنگال و … استفاده می‌شود و ورق زنگ نزن 430 در روکش ماشین، آسترهای دودکش، یخچال، ماشین لباسشویی و… کاربرد دارد. علاوه بر تفاوت در کاربرد، ورق استیل 430 به دلیل میزان کروم بیشتر در دسته فولادهای سخت قرار نمی‌گیرد و وجود عنصر مولیبدن در ترکیب شیمیایی 430 سبب افزایش مقاومت این گرید در برابر خوردگی و محیط‌های شیمیایی و اسیدی شده است.

جدول آنالیز ورق استنلس استیل 420

همانگونه که در جدول زیر مشاهده می کنید ترکیب شیمیایی ورق استیل 420 شامل %0.25-0.16 کربن، %1 سیلسیم، %1.5 منگنز، %0.04 فسفر، %0.15 گوگرد و %14-12 کروم می‌باشد. همان طور که پیداست کروم بیشترین مقدار و فسفر کمترین مفدار از ترکیب شیمیایی این فولاد را شامل می‌شوند.

ترکیبات شیمیایی ورق استیل 420
برای محاسبه وزن تقریبی استیل 420 می توانید از محاسبه گر وزن فولادها استفاده کنید.

عملیات حرارتی استیل 420

در عملیات حرارتی فولاد ضد زنگ 420 می‌توان از روش آنیل بهره برد تا خصوصیات مکانیکی و فیزیکی آن بهبود یابد. در این روش، ورق استیل به دمای بین ۸۴۳ تا ۸۹۹ درجه سانتیگراد گرم و سپس به ازای هر ۲۵ میلیمتر ضخامت، به مدت یک ساعت در کوره نگهداری می‌شود. سپس، ورق استیل به آرامی تا دمای اتاق خنک می‌شود. این فرآیند باعث افزایش سختی ورق استیل خواهد شد.

برای دستیابی به حداکثر مقاومت به خستگی و سختی، ممکن است عملیات حرارتی سخت کاری نیز لازم باشد. به دلیل هدایت حرارتی پایین استیل‌های ضد زنگ، نیاز است که به تدریج و با دقت، تحت حرارت قرار گیرند و به مدت کافی در دماهای مختلف باقی بمانند تا دما در بخش‌های ضخیم نیز یکنواخت شود. برای حصول حداکثر مقاومت به خوردگی و استحکام، می‌توان ورق استیل 420 را به آرامی تا دمای ۱۰۱۰ الی ۱۰۶۶ درجه سانتیگراد گرم کرد و سپس به آرامی تا دمای اتاق در روغن کوئنچ خنک کرد. در صورتی که ورق استیل ضخامت کمتری داشته باشد، می‌توان از هوا به جای روغن استفاده کرد.

اگر پس از آستنیته کردن و کوئنچ ورق استیل 420 تا دمای اتاق، در زمینه مقداری فاز آستنیت باقی بماند برای رسیدن به سختی اضافی، آلیاژ باید تا دمای زیر صفر مثلاً 73 درجه سانتی گراد سرد شود. این زمینه مارتنزیتی شکننده است و باید برای بازیابی شکل‌پذیری تا دمای 204 الی 260 درجه سانتی گراد تنش زدایی و تمپر شود.

خرید ورق زنگ نزن 420

برای خرید “ورق استنلس استیل 420” و ثبت سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قیمت ورق استیل 420

به علت نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت ورق استیل 420 با شماره‌های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند. برای مشاهده و مقایسه قیمت انواع ورق‌های استنلس استیل می‌توانید از صفحه مربوط به قیمت استیل دیدن فرمایید.

 

021-66603335

تجارت آلیاژ


راهنمای خرید مشتریان

رویه خرید از شرکت تجارت آلیاژ پیشرو بسیار آسان و در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید با ارتباط با واحد فروش به یکی از روش‌های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا (ورق)، جنس (استیل 420)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در واحد فروش برسانید.

مشاوران شما در شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین‌های مناسب‌تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می‌نمایند. در این مرحله مذاکرات بازرگانی در راستای ارائه بهترین خدمات و کالا صورت می‌پذیرد و در صورت تأیید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای درخواستی جهت حمل آماده بارگیری می‌شود.


محصولات مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.