خانه / مقالات فلزات / معرفی شرکت فولادی یو.اس. استیل
خرید فولاد آلیاژی

معرفی شرکت فولادی یو.اس. استیل

شرکت یو.اس. استیل با نام “فولاد ایالات متحده آمریکا” هم شناخته می شود. زمینه فعالیت این شرکت، تولید فولاد های یک پارچه است. دفتر مرکزی آن در “پیتسبورگ” ایالت پنسیلوانیا قرار دارد.این شرکت 38 امین تولید کننده بزرگ فولاد جهان و دومین شرکت تولید کننده فولاد در ایالت متحده آمریکاست.

شرکت فولادی یو.اس. استیل

شرکت فولاد یو.اس. استیل(USS)

تاریخچه و نحوه تشکیل شرکت یو.اس. استیل

“جی پی مورگان” در 2 مارس 1901 این شرکت را تاسیس کرد. این شرکت در 25 فوریه همان سال با تعداد دیگری از شرکت ها ادغام شده و ارزش آن ها به 1.4 (43.5 میلیارد دلار امروزی) رسید. اولین دفتر این شرکت در ساختمان امپایر(شهر نیویورک) قرار داشت. “چارلز ام شواب” نیز اولین رئیس شرکت محسوب می شد. در دوران برده داری نیز این شرکت با در اختیار داشتن نیرو های سیاهپوست (که به آنها حقوق کمی اعطا میکردند) بسیار پیشرفت کرد و توانست ارزش سهام خود را افزایش دهد. این شرکت در زمینه دریایی هم فعالیت داشت؛ اما به دلیل بدهی های سنگینی که شرکت متحمل آن شده بود، سهم شرکت یو.اس. استیل تا 50 درصد کاهش یافت.

کشمکش های اواسط قرن

شرکت یو. اس. استیل آمریکا از نظر سودآوری در زمان جنگ جهانی دوم در رتبه 16(در بین شرکت های آمریکایی) قرار می گرفت. همچنین در 1935 این شرکت بیش از 35 میلیون تومان تولیدات داشت. تعداد کارکنان آن هم به 340 هزار نفر می رسید که این عدد در گذر زمان(دلیل این موضوع هم اتوماسیون و مشکلات شرکت بود) کمتر شد. کشمکش های بسیاری بین دولت مردان و شرکت های فولاد رخ داد و در انتها این شرکت ها را تحت فشار قرار داد. در دوران بعد از جنگ این شرکت ها بار دیگر بازسازی شدند و در مسیر توسعه قرار گرفتند.

دوره USX

در روز های اولیه دولت “ریگان”، امتیاز های مالیاتی زیادی به شرکت های فعال در زمینه فولاد، تخصیص یافت. همچنین وام هایی به آنها تعلق گرفت تا بتوانند مجموعه خود را بازسازی کنند. اما این شرکت ها به جای بازسازی، حوزه کاری خود را گسترش دادند و به مناطق سودآور کوچ کردند. در سال 2003 بعد از ورشکستگی ملی فولاد، یو.اس. استیل به خرید نفت و گاز تگزاس پرداخت و سرمایه خود را افزایش داد و در اینجا بود که این شرکت به رسمیت شناخته شد.

تاریخ گذشته

در پایان قرن 20، بیشتر درآمد های شرکت یو.اس. استیل در گرو دارایی های غیر فولادی بود. این شرکت با گسترش فعالیت های خود در اسلواکی و صربستان، به یک شرکت بین المللی تبدیل شد. در سال 2012، به دلیل زیان و بدهی، یو.اس. استیل شرکت های خارج شهر بلگراد را به صربستانی ها فروخت. در 2 می 2014 شرکت بسیاری از کارکنان خود را اخراج کرد و ارزش سهام این شرکت بسیار کاهش یافت.

مالکیت راه آهن

شرکت یو.اس. استیل مالک بخش کوچکی از خط راه آهن بود که به دلیل ضرر و زیان های متعدد، آن را فروختند(این خط در ناحیه پنسیلوانیا قرار داشت و طول آن 11 کیلومتر بود). علاوه بر این خط، شرکت فولاد آمریکا صاحب خطوط دیگری هم بود که در منطقه “مینه سوتا” واقع شده بود. همچنین بخشی از خطوط بیرمنگام هم به شرکت آمریکایی فروخته شده بود. این شرکت دارای یک ناوگان بزرگ باربری تجاری(در دریاچه های بزرگ) هم بود. فعالیت آنها در زمینه جابجایی مواد خام بود.

خطوط راه آهن، مستغلات مهم شرکت یو.اس. استیل

خطوط راه آهن، مستغلات مهم شرکت یو.اس. استیل

سابقه سود سهام

سود سهام این شرکت در سال 2008 به رقم 0.30 دلار به ازای هر سهم رسیده بود(این رقم بهترین سابقه سهام شرکت بوده است) اما در سال 2009 این عدد به 0.05 رسید که بسیار نامطلوب بود.

مشکلات قانونی

شرکت یو.اس. استیل به دلیل مشکلات قانونی و دیر پرداخت کردن حقوق کارگران مورد اعتراضات شدید قرار گرفت. فشار آوردن دولت و همچنین افکار عمومی باعث شد تا شرکت به جای 12 ساعت کار، 8 ساعت زمان مفید کاری در اختیار داشته باشد. در سال ها بعد نیز اعتراضاتی صورت گرفت که به مشکلات اساسی تری می پرداخت و در آخر با تبیین قوانینی همچون “نه به امتیازات کالا های وارداتی” و “نه به قوانین ضد دامپینگ”، شرکت توانست به سلامت و اعتبار گذشته برسد.

آسیب های زیست محیطی

این شرکت یکی از آلوده کننده ترین صنایع آمریکا محسوب می شود. به عنوان هشتمین شرکت آلوده آمریکا معرفی می شود. سالانه بیش از یک میلیون کیلوگرم سموم وارد محیط زیست میکند. همچنین آب های بسیاری را آلوده میکند(به همین جهت از طرف سازمان محیط زیست بسیار جریمه شده است). این شرکت در سال 1998 با پرداخت 30 میلیون دلار برای پاکسازی آب های آلوده موافقت کرد.

آلوده کردن آب توسط کارخانه های صنعتی

آلوده کردن آب توسط کارخانه های صنعتی

میراث شرکت یو. اس. استیل

1. برج فولاد ایالت متحده
2. لوگوی STEEL MARK
3. ساخت مجسمه شیکاگو
4. برنامه تلویزیونی “ساعت فولاد ایالت متحده” با مشارکت والت دیزنی
5. املاک و مستغلات

توسعه و خریداری شرکت های کوچک

شرکت یو.اس. استیل شرکت های مختلفی در سراسر آمریکا را خرید و آنها را گسترش داد. شرکت های کوچک خریداری شده در شرف ورشکستگی بودند؛ اما خرید آنها(توسط یو.اس.اس) باعث شد تا دوباره جان بگیرند و به فعالیت خود ادامه دهند. اما برخی از کارخانه های خریداری شده بعد از مدتی دو مرتبه منحل شدند و برخی دیگر همواره به قوت خود باقی ماندند. همچنین این شرکت فعالیت خود را در دیگر کشور ها ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: شرکت‌های بزرگ تولید کننده فولاد زنگ‌ نزن در جهان

همچنین ببینید

6 دلیل استفاده از فولاد ضدزنگ در ساخت و ساز و دکوراسیون

۶ دلیل استفاده از استیل در ساخت و ساز و دکوراسیون

اگر قصد ساخت‌وساز و طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را دارید؛ باید بدانید که باکیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact