خانه / مقالات فلزات / ورق آهن St37 چیست و انواع آن
خرید فولاد آلیاژی

ورق آهن St37 چیست و انواع آن

آهن یک فلز خام است که کاربرد زیادی دارد. اما رفته رفته به دلیل گسترش صنعت فولاد، آهن که خاصیتی را در خود ندارد جای خود را به فولاد های آلیاژی داد تا مهندسان و صنعت گران فولاد های کم آلیاژ را جایگزین کنند. فولاد هایی که جایگزین آهن شدند از آلیاژ کمی برخوردارند و قیمت آن ها به آهن نزدیک است. فولاد St37 که در مقاطع مختلفی تولید می شود یکی از کم آلیاژ ترین فولاد هاست و نزدیک ترین فولاد به آهن شناخته می شود. قیمت ورق St37 چنان به آهن نزدیک است که آن را ورق آهنی می نامند.

ورق St37 چیست؟

ورق ST37 یا ورق سیاه نوعی فولاد نرم است که در دسته فولادهای ساختمانی قرار می‌گیرد. میزان کربن در ترکیب شیمیایی این فولاد نرم کمتر از ۰/۲۵ است و قیمت ورق سیاه بستگی به ابعاد و وزن آن دارد. فولاد St37 مطابق با استاندارد DIN 17006 نامگذاری شده است. عددی که پس از St وجود دارد پایه فولاد بودن آلیاژ را نشان می‌دهد و بیان کننده استحکام کششی نهایی فولاد بر مبنای کیلوگرم بر میلی‌متر مربع است.

ورق آهن چه مدل هایی دارد؟

انواع ورق آهن (St37)

انواع ورق آهن عبارتند از:

ورق آهن ساده

ورق های آهن کاربرد های زیادی در صنعت دارد. اما این ورق ها انواع مختلفی دارد که ورق آهن ساده یکی از این نوع ورق هاست. از این ورق در صنایعی چون خودروسازی و کشتی سازی استفاده می شود. این نوع ورق با نام ورق سیاه نیز شناخته می شود. قیمت فولاد ck45 نزدیک به St37 است تا این دو فولاد در مقطع ورق از پرکاربردترین فولاد ها باشند.

ورق آهن آجدار

ورق های آجدار یکی از ورق های آهنی یا St37 به شمار می آیند که کاربردی خاص دارند. این ورق دارای آج هایی است که موجب اصطکاک و جلوگیری از لیز خوردن می شود که برای محیط های شیب دار مناسب است. ورق های آجدار از جنس های دیگری مانند استیل و آلومینیوم نیز هستند اما یکی از پرکاربردترین آن ها ورق آهنی است. از مزایای ورق آجدار می توان به وزن سبک، مفاومت و خواص جوشکاری اشاره کرد. مقاومت بالای آن باعث شده تا این فولاد در صنعت کشتی سازی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ورق پانچ

ورق پانچ نوعی ورق سوراخ است که از فولاد های ساده و استیل تهیه می شود. منظور از فولاد های ساده فولاد های نزدیک به آهن است. ورق پانج مشابه به ورق آجدار در مقابل لیز خوردن مقاومت دارد. سوراخ های این ورق می تواند در اشکال متفاوتی باشد.

ورق قلع اندود

ورق قلع اندود مشابه به ورق گالوانیزه است و تنها تفاوت آن ها در پوشش است. وجود لایه نازک بر روی این ورق باعث جلوگیری از فرسایش و ضد زنگ شدن آن می شود. ویژگی های این ورق باعث شده تا کاربرد زیادی در صنعت داشته باشد. از صنعت خودروسازی تا ساختمان سازی از ورق قلع اندود استفاده می شود.

ورق گرم و سرد

ورق گرم به تماس با هوا سطحی غیر براق و سیاه دارند؛ از این رو آن را ورق سیاه نیز می گویند. اما روش تولید ورق سرد متفاوت است و همین تفاوت در تولید باعث تفاوت های زیادی در کاربرد و قیمت آن دارد. در اصل این ورق ها در دو نوع نورد گرم و نورد سرد تولید می شود. این ورق ها نیز در ساخت و ساز و خودروسازی مورد استفاده قرار میگیرند.

ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه یکی از بهترین نوع ورق ها و یکی از پردکاربردترین آن ها هستند. ورق های گالوانیزه از روش نورد گرم تولید می شود و ظاهری براق دارند. یکی از بهترین خواص آن ضد زنگ بودن آن است که کاربرد ورق گالوانیزه را در صنعت افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: ورق گالوانیزه چیست؟ مشخصات و کاربرد آن

جهت خرید ورق آهن st37 و دریافت مشاوره با شماره 02167212 در ارتباط باشید.

همچنین ببینید

6 دلیل استفاده از فولاد ضدزنگ در ساخت و ساز و دکوراسیون

۶ دلیل استفاده از استیل در ساخت و ساز و دکوراسیون

اگر قصد ساخت‌وساز و طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را دارید؛ باید بدانید که باکیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact