خانه / مقالات فلزات / بزرگترین کارخانه های تولید فولاد
خرید فولاد آلیاژی

بزرگترین کارخانه های تولید فولاد

در سال های اخیر رشد صنعت فولاد افزایش داشته است که می توانید در مقاله بزرگترین کشور های تولید کننده فولاد با کشور های صنعتی و پیشرفته فولاد دنیا آشنا شوید. اما در این مقاله قصد داریم بزرگترین تولیدی های فولاد دنیا را معرفی کنیم.

بزرگترین کارخانه های تولید فولاد

بزرگترین تولیدی های فولاد در دنیا

چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده فولاد در دنیاست و در کنار آن کشور های آسیایی در صدر جدول بزرگترین تولید کنندگان قرار دارند اما آیا بزرگ ترین تولیدی ها در این کشور ها قرار دارند؟

کارخانه China Baowu Group

با توجه به این که چین بزرگترین تولید کننده دنیاست انتظار می رفت که بزرگترین تولیدی در دنیا نیز در کشور چین باشد. این تولیدی در سال 2020 معادل 119.95 میلیون تن فولاد تولید کرد. این کارخانه در سال 1978 در شهر شانگهای چین تاسیس و به فعالیت خود ادامه می دهد. این کارخانه در حال حاضر رتبه اول در تولید فولاد را در اختیار دارد.

کارخانه ArcelorMittal

کارخانه arcelormittal یک تولیدی چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ واقع شده است. این کارخانه در سال 2006 تاسیس و شروع به فعالیت کرد. کارخانه آرسلور متال جایگاه دوم تولید فولاد دنیا را دارد که با تولید 79.26 میلیون تن در سال 2020 به این رتبه دست پیدا کرده است. این شرکت در سال 2019 به عنوان 120مین شرکت بزرگ دنیا شناخته شد.

کارخانه Ansteel Group

کارخانه Anshan Iron and Steel Group در حال حاضر سومین کارخانه بزرگ فولاد دنیا تا سال 2022 به شمار می آید. این تولیدی پیش تر جز 5 تولیدی برتر نیز نبود اما با رشد صنایع تولیدات این کارخانه نیز افزایش یافت. این کارخانه در سال 1916 در شهر Anshan چین تاسیس شد. در سال 2010 Panzhihua Iron and Steel در شرکت Anshan Iron & Steel Group ادغام شد. طبق آخرین آمار تولیدات کارخانه 55.65 میلیون تن در سال است.

کارخانه Nippon Steel Corporation

این کارخانه که در رتبه پنجم قرار دارد نیز یک کارخانه آسیایی است. یک کارخانه در شرق آسیا واقع در ژاپن که در سال 2019/2020 معادل 49.46 میلیون تن فولاد تولید کرده است. تفاوت تولیدی این کارخانه با کارخانه شاگانگ بسیار ناچیز است. این کارخانه یکی از قدیمی ترین کارخانه های فولاد در چین است که تاریخ تاسیس آن به 1950 میلادی باز می گردد.

کارخانه Shagang Group

کارخانه شاگانگ چهارمین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیاست. این کارخانه طبق نظرسنجی ها در سال 2018 بزرگترین شرکت خصوصی در چین انتخاب شد. این تولیدی نیز در سال 2019/2020 معادل 44.23 میلیون تن فولاد تولید کرده است و در این جایگاه قرار گرفته است. دفتر مرکزی این کارخانه در ژانگجیگانگ قرار دارد. یکی از تولیدات این کارخانه فولاد ساختمانی است.

کارخانه POSCO

کارخانه POSCO که مخفف formerly Pohang Iron and Steel Company است یک کارخانه تولید فولاد در کره جنوبی است. در سال 2010، این شرکت بزرگترین شرکت تولید کننده فولاد جهان از نظر ارزش بازار بود. تاسیس کارخانه Posco به آپریل سال 1968 بر می گردد. آخرین آمار از تولیدات این کارخانه 42.96 میلیون تن در سال است.

کارخانه HBIS Group

همانطور که گفته شد بزرگترین تولید کننده فولاد دنیا چین است که به موجب آن تولیدی های بزرگی در این کشور واقع شده است. هفتمین تولیدی برزگ فولاد دنیا نیز در چین و در شهر شیجیاژوانگ است که در سال 2020 معادل 41.64 میلیون تن فولاد تولید کرده است. Hebei Iron and Steel Group Co یا HBIS در حال حاضر تولیدات خود را افزایش داده تا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ دنیا شناخته شود.

همچنین ببینید

کاربرد فولاد ضدزنگ در صنعت هوافضا

کاربرد استیل در صنعت هوافضا

فولاد ضدزنگ از جمله فلزاتی است که به دلیل داشتن ویژگی و مشخصه‌های منحصربه‌فرد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact