خانه / مقالات فلزات / استیل و انرژی های تجدید پذیر
خرید فولاد آلیاژی

استیل و انرژی های تجدید پذیر

صنعت انرژی های تجدیدپذیر باید از محصولات پایدار و قابل اعتماد استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که این اشکال تولید برق، طول عمر بسیار بالایی دارند. دقیقاً به همین دلیل است که ورق، لوله و میلگرد استیل 316 بسیار محبوب شده است. در ادامه کاربرد فولاد ضد زنگ در انرژی‌های تجدید پذیر بیان خواهد شد.

فولاد ضد زنگ و انرژی های تجدید پذیر

چرا فولاد ضد زنگ در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار مهم است؟

به نظر می‌رسد که منابع انرژی تجدید پذیر، آینده تولید برق باشند. انرژی‌های تجدید پذیر در قلب بسیاری از دولت‌ها در حال گذار به ابتکارات کم کربن هستند و این بدان معنی است که تصمیمات استراتژیک و سرمایه‌گذاری‌های سنگین به طور فزاینده‌ای در این صنعت انجام می‌شود. این شامل تولید انرژی مانند خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، آبی و هسته‌ای است.

پس چرا فولاد ضد زنگ و انرژی‌های تجدید پذیر به یکدیگر متکی هستند؟ مدتهاست که فولاد ضد زنگ، 316 به عنوان یک ماده قابل اعتماد، با کارایی و دوام بالا شناخته شده است. به همین دلیل از آن در نیروگاه‌های تولید برق استفاده می‌شود. فولاد ضد زنگ را می‌توان تقریباً در هر قسمت از یک نیروگاه تولید برق یافت، از لوله‌ها، مهره‌ها و پیچ‌ها گرفته تا مبادلات حرارتی، مخازن، پمپ‌ها، فلنج‌ها، توربین‌ها و واشرها.

این فلزی است که بادوام، ماندگار، قوی، مقاوم در برابر خوردگی با تمیز کردن آسان است. بنابراین فولاد ضد زنگ 316 هم در  بخش سنتی و هم در انرژی‌های تجدیدپذیر یک محصول کارآمد برای صنعت تولید برق محسوب می‌شود.

شکی نیست که فولاد ضد زنگ نقشی حیاتی در کمک به ارائه راه‌حل ایمن و پایدار برای تولید و توزیع انرژی در صنایع مختلف دارد.

نمونه‌هایی از فولاد ضد زنگ و انرژی‌های تجدید پذیر

از فولاد ضد زنگ در ساخت تجهیزات برای انرژی‌های تجدید پذیر استفاده‌های زیادی می‌شود. بخشی از این کاربردها را در ادامه می‌خوانید:

انرژی خورشیدی

از فولاد ضد زنگ در نیروگاه‌های انرژی خورشیدی به روش‌های مختلف استفاده می‌شود که شامل مخازن آب، پمپ‌ها، قاب‌ها و بست‌ها است. فولاد ضد زنگ بخش مهمی از تقریباً تمام سیستم‌های تولید انرژی خورشیدی است.

انرژی زیست توده

تولید انرژی زیست توده فرآیندی پیچیده و جالب است. فرآیند تولید انرژی از طریق زیست توده باعث ایجاد ترکیبات خورنده به عنوان یک محصول جانبی می‌شود. به همین دلیل است که فولاد ضد زنگ برای این صنعت بسیار حیاتی است و به طور گسترده برای پمپ‌ها، لوله‌ها، شیرها، اتصالات و مخازن هاضم استفاده می‌شود.

انرژی هیدروالکتریک

انرژی هیدروالکتریک شامل آب دریا است که می‌تواند باعث خوردگی و سایش جدی شود. استنلس استیل در برابر خوردگی مقاوم است، بنابراین استفاده از آن در تولید انرژی برق آبی، سیستم را از آسیب‌های ناشی از آب دریا محافظت می‌کند، بنابراین آن را پایدارتر و قابل اعتمادتر می‌کند.

انرژی باد فراساحلی

آسیاب‌های بادی فراساحلی در مناطقی قرار دارند که توسط آب دریا احاطه شده‌اند. بنابراین ورق استیل، میلگرد و لوله استیل در بسیاری از کاربردها مانند اتصال‌دهنده‌ها، کابل‌های ایمنی، جرثقیل‌های داویت و اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از فولاد ضد زنگ عمر توربین‌های بادی را تا پنجاه سال یا بیشتر افزایش می‌دهد و تعمیر و نگهداری مورد نیاز را به حداقل می‌رساند. همچنین با استفاده از فولاد ضد زنگ توربین‌های بادی بلندتر و کارآمدتر ساخته می‌شوند.

انرژی زمین گرمایی

آب تولید شده از طریق منابع زمین گرمایی بسیار داغ است، بنابراین استفاده از مواد مقاوم در برابر خوردگی مانند فولاد ضد زنگ ضروری است. در بهره‌برداری از تجهیزات ضروری مانند مبدل‌های حرارتی، کندانسور، لوله کشی، فیلترها، پمپ‌ها و شیرها استفاده می‌شود.

انرژی هسته‌ای

فولاد ضد زنگ کاربرد گسترده‌ای در صنعت انرژی هسته‌ای دارد. این شامل ساخت مخازن ذخیره‌سازی و نیروگاه‌ها با استفاده از ورق استیل می‌شود. گرمای اتلاف حاصل از این فرآیند اغلب از طریق لوله‌های فولادی منتقل می‌شود.

از این مثال‌ها، مشخص است که فولاد ضد زنگ نقش مهمی از تغییر جهانی از انرژی‌های تجدیدناپذیر به منابع تجدیدپذیر دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه تاثیر استیل و پلاستیک بر محیط زیست

شرکت تجارت آلیاژ مرکز فروش انواع استیل و آلیاژهای فولادی در تهران است. برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت با شماره 02167212 تماس حاصل فرمایید.

همچنین ببینید

5 دلیل برتری فولاد ضدزنگ نسبت به الوارهای چوب در ساخت‌ و ساز

۵ دلیل برتری استیل نسبت به الوارهای چوبی

استنلس استیل و الوارهای چوب همواره یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact