خانه / مقالات فلزات / معرفی مختصر در مورد شرکت چادرملو
خرید فولاد آلیاژی

معرفی مختصر در مورد شرکت چادرملو

شرکت چادرملو یک شرکت صنعتی_معدنی است، که زمینه‌ی فعالیت آن تولید سنگ‌آهن می‌باشد. این شرکت که در بورس اوراق بهادار تهران نیز دارای شماره ثبت است، از دو قسمت صنعت و معدن تشکیل شده است.
در بخش معدن، عملیات استخراج سنگ آهن تا تولید کنستانتره انجام می‌شود و در بخش صنعتی شاهد به دست آوری و تولید گندله و ادامه‌ی مراحل تا تولید فولاد هستیم. این شرکت که به اختصار CMIC خوانده می‌شود در خرداد سال ۱۳۷۱ کار خود را در زمینه‌ی استخراج سنگ آهن آغاز کرد و دفتر مرکزی شرکت فولاد چادرملو در تهران خیابان ولیعصر واقع شده است.

معرفی شرکت چادرملو

 تاریخچه افتتاح شرکت چادرملو

در سال ۱۳۱۹ معدن چادرملو در کرمان توسط مهندس سبحانی که با یک تیم نظارت آلمانی فعالیت می‌کرد کشف شد. پس از انجام تحقیقات و حفر تونل‌های متعدد جهت اکتشاف و مغناطیس هوایی سنجی، محل معدن به مساحت ۴۰ هزار کیلومتر مربع ثبت شد.

بعد از انقلاب اسلامی در ایران این پروژه چندین بار برای ادامه‌ی روند مطالعات و اکتشافات مورد مذاکره قرار گرفت و در نهایت بین سال‌های ۶۵ تا ۶۹ قراردادی بین شرکت ملی فولاد و شرکت E.BE آلمان امضا شد، تا مطالعات فاز ۱ ،۲ و ۳ آغاز گردد. در پی این قرارداد، شرکت ملی فولاد از طریق جداکننده میدان ضعیف، جداکننده مغناطیسی میدان قوی، فلوتاسیون و غیره اقدام به فرآوری سنگ آهن استخراج شده از معدن چادرملو نمود.

 زمینه فعالیت‌های شرکت

شرکت چادرملو، عملیات کشف و استخراج از معادن سنگ آهن و همچنین بهره‌برداری از معادن را در اختیار دارد. پس از استخراج و تولید کنسانتره، تولید گندله، فولاد و محصولات مشتق از فولاد را به انجام می‌رساند.

بیشتر بخوانید: گندله آهن چیست؟ روش تولید و کاربرد آن

از دیگر فعالیت‌های شرکت می‌توان به نصب و راه اندازی تجهیزات و ماشین آلات و همچنین نگهداری، بازرسی، تعمیرات فنی این ماشین آلات، خرید ماشین آلات، مصالح و تجهیزات مورد نیاز شرکت، آموزش در زمینه‌های لازم برای گسترش دانش فنی اعم از مشاوره و مدیریت اشاره نمود. همچنین این شرکت با فروش اوراق بهادار و اوراق مشارکت بر طبق قوانین بورس و قوانین مشارکت و سرمایه‌گذاری باعث ایجاد موسسات و شرکت‌هایی در داخل و خارج از ایران شده است.

 تولیدات شرکت چادرملو

این شرکت مفتخر به تولید کنسانتره‌ی سنگ آهن به میزان سالانه ده ونیم میلیون تن سنگ آهن دانه‌بندی شده معادل یک میلیون و دویست هزار تن در سال کنسانتره آپاتیت به میزان ۱۴۰ هزار تن در سال و تولید فولاد با ظرفیتی معادل ۱.۳ میلیون تن در سال است. همچنین در زیرمجموعه‌ی این شرکت، کارخانه‌ی گندله سازی با تولیدی معادل ۳.۴ میلیون تن در سال، کارخانه احیای مستقیم مگامدول چادرملو با تولید آهن اسفنجی (سرد و گرم) به میزان ۱.۵۵۰.۰۰۰ تن در سال، کارخانه‌ی شمش فولاد با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولاد، فعالیت می‌کنند.

نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو از سال ۹۳ برای تامین برق این مجموعه‌ی عظیم راه اندازی شد.

همچنین ببینید

6 دلیل استفاده از فولاد ضدزنگ در ساخت و ساز و دکوراسیون

۶ دلیل استفاده از استیل در ساخت و ساز و دکوراسیون

اگر قصد ساخت‌وساز و طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را دارید؛ باید بدانید که باکیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact