خانه / مقالات فلزات /  معرفی مجتمع فولاد گیلان 
خرید فولاد آلیاژی

 معرفی مجتمع فولاد گیلان 

همانطور که مستحضر هستید، در توسعه و گسترش امکانات زیرساختی برای اکثر صنعت‌ها، تولید صنایع فولاد و زنجیر نقشی موثر، ارزشمند و بسیار مهم را داراست. در همین راستا، این صنعت همواره جایگاه خاص و متفاوتی در برنامه‌ها و خطوط اجرایی دولت‌ها را دارد. رشد تجارت فولاد در دنیای کنونی به گونه‌ای است که، صنعت فولاد و زنجیره می‌تواند تامین کننده اهداف گوناگون این مبادلات باشد. به همین علت است که صنعت فولاد در مسیر پیشرفت، همیشه در راس توجه و اهمیت اقتصادهای کلان جهان بوده است و در راه توسعه و گسترش آن برنامه‌های اقتصادی و اجرایی کاملی شکل گرفته است.

صنعت فولاد از استخراج سنگ آهن تا تبدیل شدن به شمش آهن می‌تواند دستاوردهای گوناگون و صنایع فولادی مختلفی را حاصل کند. کشور ما یک منبع عظیم و بزرگ از سنگ‌آهن را داراست، از همین رو در معیت دانش و علم متخصصین، این صنعت همواره حامی صنایعی مانند؛ تولید نسوز و فرو آلیاژها است.

از آنجا که در حال حاضر تولید سنگ‌ آهن بیش از امکانات بهره برداری در کشور است، مازاد تولید آهن علیرغم تغایر با سیاست‌های کلان کشور به کشورهای دیگر صادر می‌شود، که این صادرات مواد خام باعث از دست رفتن عدد قابل ملاحظه‌ای از ارزش افزوده می‌شود. در این شرایط، ایجاد زیرساخت برای بهره برداری از این میزان سنگ آهن که در سال حدود ۳۰ میلیون تن است، بسیار ضروری و حائز اهمیت می‌نماید. در نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی از هر زمان دیگری ارزشمندتر تلقی می‌شود. شرکت‌های خصوصی من الجمله “مجتمع فولاد گیلان”  همگام با این هدف برای رسیدن به هدف گذاری‌های سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ پیشگام بوده است.

 معرفی مجتمع فولاد گیلان 

مجتمع فولاد گیلان

مجتمع فولاد گیلان مفتخر به عنوان گسترده‌ترین و نخستین خط تولید نورد فولاد است. این مجتمع در سال ۱۳۸۲ در شهرک صنعتی در استان گیلان در شهر رشت پا به عرصه ظهور گذاشت. وظیفه و هدف این مجتمع عظیم تولید و فراهم نمودن محصولات فولاد اعم از:  نورد گرم و نورد سرد است. میزان تولید سالانه نورد گرم بیش از ۲ میلیون تن و نورد سرد ۵۰۰ هزار تن در سال می‌باشد. تولید ورق های آنیل و روغنی سبب شده این تولید به ۸۰۰ هزار تن در سال افزایش یابد.

از دیگر دستاوردهای مجتمع فولاد گیلان که اکنون در مسیر بهره برداری قرار دارد، احداث بخش تولید ورق‌های رنگی و گالوانیزه است، که در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰ هزار تن در سال تولید دارد. مجتمع فولاد گیلان با توکل به خدا و تکیه بر دانش روز افزون صاحبان تخصص خواهد توانست سبب درخشش و هر چه متعالی‌تر شدن نام کشور عزیزمان و رشد و توسعه صنعت آهن و فولاد باشد.

 

– برای خرید و استعلام انواع فلزات، فولادهای آلیاژی و قیمت استیل می‌توانید با شماره 67212-021 (شرکت تجارت آلیاژ) تماس حاصل فرمایید.

همچنین ببینید

کاربرد فولاد ضدزنگ در صنعت هوافضا

کاربرد استیل در صنعت هوافضا

فولاد ضدزنگ از جمله فلزاتی است که به دلیل داشتن ویژگی و مشخصه‌های منحصربه‌فرد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact