خانه / مقالات فلزات / معرفی کارخانه صبا فولاد زاگرس
خرید فولاد آلیاژی

معرفی کارخانه صبا فولاد زاگرس

کارخانه صبا فولاد زاگرس که در زمینه تولید فولاد فعالیت دارد در 15 مرداد سال 1393 افتتاح گردیده است. این کارخانه در شهرک سفید دشت چهار محال بختیاری واقع شده است و توانسته با احداث مجتمع صنعتی در دو فاز تولید فولاد نقش بزرگی در افزایش تولیدات داخلی داشته باشد.
معرفی کارخانه صبا فولاد زاگرس

تاریخچه کارخانه صبا فولاد زاگرس

در فاز اول، با همکاری پیمانکاران خارجی و داخلی ظرفیت 420 هزار تن در سال مقاطع فولادی در کارخانه نورد تولید می‌شود. همچنین تجهیزات مود نیاز خط نورد از شرکت‌های SIMENSE و CVS RM تهیه شده است. خط تولید دارای سامانه بسته‌بندی خودکار، سامانه ترمیکس، کوره پیشگرم نوع فشاری همراه با ۱۸ قفسه نوردی و سامانه خنک‌کننده است. محصولات نهایی این کارخانه پس از بررسی در آزمایشگاه کنترل کیفیت از نظر کشش و خمش گواهی کیفیت دریافت می‌کنند. استراتژی اصلی صبا فولاد زاگرس در انتخاب تجهیزات و ماشین آلات، مسائل محیط زیستی، کیفیت و راندمان بالا است که با استفاده از پرسنل مجری و دانش فنی روز دست یافتنی است.

تولید انواع میلگرد و مفتول ساختمانی و صنعتی به صورت کلاف از سایز 5.5 تا 20 میلیمتر در فاز دوم طرح توسعه خط نورد این کارخانه در دست اجراست.

همچنین برنامه احداث فاز سوم به منظور تولید شمش فولادی در حال اجرا است و تا به امروز فرآیندهای بررسی مالی، فنی، امکان سنجی طرح با موفقیت به اتمام رسیده است و تمام مجوزهای مورد نیاز اخذ و اعتبارات لازم حاضر شده است. همچنین فاز سوم این کارخانه در مرحله خرید تجهیزات خط ریخته‌گری، ذوب و ماشین آلات است. این فاز سالانه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن میلگرد را دارد که با بهره‌برداری از آن 90 نفر مشغول به کار می‌شوند.

گواهینامه‌ها

این شرکت به منظور تشکیل اصولی سیستم های مدیریت یکپارچه کیفیت، ایمنی و بهداشت حرفه ای و محیط زیست با موسسه اعتباردهی GCL انگلستان قراردادی امضا کرده است. که با همین امر و استفاده از خدمات مشاوره‌ای باعث دریافت گواهینامه‌های ISO9001-2015,ISO14001-2015,ISO45001-2018 گردید.

گواهینامه‌های تولید میلگرد

این کارخانه با توجه به سیاست‌گذاری‌های خود در زمینه تولید و توسعه بازارهای بین المللی و صادرات میلگرد، پس از نمونه‌برداری و ارسال مدارک موفق به دریافت گواهینامه‌های ذیل شده است:

  • استاندارد تولید میلگرد اتحادیه اروپا EN10080
  • استاندارد تولید میلگرد کشور روسیه GOST34028-2016
  • استاندارد تولید میلگرد کشور انگلستان BS4449

محصولات کارخانه صبا فولاد زاگرس

این کارخانه در زمینه تولید فولادهای کم آلیاژ و میلگردهای فولادی کم کربن و با کربن متوسط فعالیت دارد. همچنین میلگردهای آج‌دار فولادی که برای تولید انکر بولت و تقویت سازه‌های بتنی استفاده می‌گردد در لیست محصولات این کارخانه قرار دارد. این کارخانه با استفاده از سامانه ترمیکس، بر اساس استانداردهای بین‌المللی استحکام کششی میلگردها را افزایش می‌دهد.

همچنین ببینید

ارتباط بین صنایع با تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ

چه صنایعی با تولیدکنندگان استیل در ارتباط هستند؟

اگر به کارخانه‌ها و صنایع گوناگون سری بزنید؛ حتماً با کاربردهای مختلف و فراوان استیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact