خانه / مقالات فلزات / چه صنایعی با تولیدکنندگان استیل در ارتباط هستند؟
خرید فولاد آلیاژی

چه صنایعی با تولیدکنندگان استیل در ارتباط هستند؟

اگر به کارخانه‌ها و صنایع گوناگون سری بزنید؛ حتماً با کاربردهای مختلف و فراوان استیل از ورق استیل گرفته تا میلگرد استیل آشنا می‌شوید. در واقع فولاد ضدزنگ به واسطه ویژگی و مشخصه‌های فراوانی که دارد؛ در صنایع مختلف و مهمی ایفای نقش می‌کند. همچنین به این موضوع توجه داشته باشید که برخی از این صنایع بسیار حساس هستند و به‌ دقت بالایی در انتخاب بهترین فولاد مورد نیاز احتیاج دارند. به همین دلیل فعالان این صنایع باید به صورت مستقیم و پیوسته با تولیدکنندگان فولاد در ارتباط باشند تا بتوانند با این افراد مشورت کنند و بهترین گرید فولاد را انتخاب کنند. در این مقاله به ارتباط صنایع با فولاد ضد زنگ اشاره خواهد شد.

ارتباط بین صنایع با تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ

ارتباط بین صنایع با تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ

مدیران و مهندسان چه صنایعی باید با تولیدکنندگان فولاد به‌صورت مستقیم و پیوسته در ارتباط باشند؟

همان‌طور که گفته شد اکثر صنایع با فولاد ضدزنگ سروکار دارند؛ اما اهمیت استفاده از استنلس استیل باکیفیت در برخی از صنایع بیشتر است و همین موضوع منوط به این است که حتماً مدیران یا مهندسان آن صنایع خاص، با تولیدکنندگان فولاد باید به‌صورت مستقیم و پیوسته در ارتباط باشند. این صنایع عبارت‌اند از: صنایع وابسته به انرژی، صنایع ساخت‌وساز، صنایع مربوط به خودرو، صنایع حمل‌ونقل، صنایع بسته‌بندی و صنایع ماشین‌آلات.

در ادامه نقش استیل در هر یک از این صنایع را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

صنایع وابسته به انرژی

صنعت‌های مرتبط با تولید و انتقال انرژی، رابطه تنگاتنگی با فولاد ضدزنگ دارند. در واقع صنایع وابسته به انرژی، بیشترین استفاده از فولاد را به خود اختصاص می‌دهند. دلیل این موضوع هم ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی است که در ذات فولادهای ضدزنگ نهادینه شده‌اند. همچنین گرید بندی‌های مختلف این فلز نیز باعث می‌شود تا مهندسان برای رسیدن به ویژگی و خواص مطلوب، راه سختی را در پیش نداشته باشند و به‌راحتی بتوانند فولاد مدنظر را انتخاب کنند.

از ورق، لوله و میلگرد استیل در صنایع وابسته به انرژی، برای ساخت و تولید تجهیزات باکیفیت و ایمن استفاده می‌شود تا تولید و انتقال انرژی با بالاترین کارایی و کمترین تلفات انجام شود. در واقع تجهیزاتی که از فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند؛ ایمنی و سلامت کارکنان حوزه انرژی را به‌خوبی تأمین می‌کنند. از طرف دیگر استفاده از فولاد ضدزنگ در صنعت‌های مرتبط با انرژی به محیط‌زیست آسیب کمتری وارد می‌کند. در واقع این دلایل باعث می‌شوند تا از فولاد ضدزنگ در زمینه‌های مختلفی همچون ساخت توربین‌های بادی (فولاد به دلیل سبک بودن و استحکام بالا، در این صنعت بسیار استفاده می‌شود؛ چراکه با صرف هزینه نسبتاً کمتر، بازده و کارایی بالاتری از این فلز دریافت می‌شود)، لوله‌های انتقال مواد شیمیایی (در مسافت‌های طولانی و زیاد) و… استفاده شود.

صنعت ساخت‌وساز

در زمینه ساخت‌وساز سه پارامتر استحکام، دوام و سازگاری، در مصالح ساختمانی بسیار اهمیت دارند. در واقع مصالح ساختمانی که نتواند این سه نیاز را به‌خوبی تأمین کند؛ برای این صنعت مناسب نیست. فولاد ضدزنگ از معدود مصالح ساختمانی است که این سه پارامتر را در بطن خود قرار داده است. در واقع به این دلیل است که فولاد ضدزنگ در صنایع ساخت‌وساز بسیار پرطرف‌دار و محبوب واقع شده است.

از طرف دیگر در صنعت ساختمان‌سازی حساسیت کار بسیار بالا است (در این زمینه عدم تخریب سازه، ایمنی کارکنان، ایمنی ساکنان و… باید به‌دقت در نظر گرفته شوند) و مدیران پروژه و مهندسان باید فولاد مورد نیاز خود را از یک تولیدکننده فولاد مطمئن و معتبر خریداری کنند. در واقع حساسیت کار موجب می‌شود تا صنعت ساختمان‌سازی جز صنایعی قرار بگیرد که مسئولان آن باید با تولیدکننده فولاد ارتباط مستقیم و مداوم داشته باشند. همچنین در صنعت طراحی دکوراسیون ساختمان ها نیز از انواع استنلس استیل مانند ورق استیل استفاده می‌شود.

صنعت خودروسازی

بعد از صنعت ساخت‌وساز، بیشترین استفاده از فولاد، در صنعت خودرو صورت می‌گیرد. دلیل این موضوع هم این است که 70 درصد خودرو ها از فولاد ساخته می‌شوند. به‌عنوان‌مثال در بدنه خودرو، اجزای مختلف سیستم تعلیق، سیستم اگزوز، باک سوخت و… از گریدهای مختلف فولاد ضدزنگ استفاده می‌شود. کاربرد فراوان و حساسیت بالای این صنعت ایجاب می‌کند که تولیدکنندگان خودرو با تولیدکنندگان فولاد در ارتباط باشند تا بتوانند مشورت‌های لازم را با تولیدکنندگان فولاد انجام دهند و بهترین نوع فولاد و باکیفیت‌ترین آن را خریداری کنند.

صنعت حمل‌ونقل

اگر به خطوط راه‌آهن، قطعات مورداستفاده در فرودگاه‌ها، بزرگراه‌ها، بنادر و… نگاهی بیندازید؛ حتماً رد پای فولاد ضدزنگ در این تجهیزات را مشاهده می‌کنید. همچنین مخازن حمل مایعات نیز از جنس فولاد ضدزنگ هستند. در کل صنعت حمل‌ونقل یکی از زمینه‌های اساسی استفاده فولاد تلقی می‌شود و برای دستیابی به فولاد باکیفیت، مسئولان این حوزه حتماً باید با تولیدکنندگان فولاد ضدزنگ ارتباط مستقیم داشته باشند.

صنعت بسته‌بندی

فولاد به دلیل استحکام بالا و دارابودن خاصیت آنتی‌باکتریالی، در صنعت بسته‌بندی (مخصوصاً بسته‌بندی محصولات غذایی) بسیار استفاده می‌شود. از طرف دیگر فولاد از استحکام بالایی برخوردار است و این موضوع باعث می‌شود تا برای دستیابی به یک‌میزان استحکام مشخص (در مقایسه با سایر فلزات)، از مواد اولیه کمتری استفاده شود. این موضوع دو مزیت مهم دارد که می‌توان به مقرون‌به‌صرفه بودن و سبک بودن بسته‌بندی‌ها اشاره کرد.

صنایع مرتبط با ماشین‌آلات

آخرین صنعتی که آن را بررسی می‌کنیم؛ صنایع مرتبط و وابسته به انواع ماشین‌آلات هستند. این صنعت نسبت به سایر صنایع مذکور از فولاد ضدزنگ، استفاده‌های کمتری می‌برد؛ اما در کل همچنان یکی از پرمصرف‌ترین صنایع در زمینه استفاده از فولاد محسوب می‌شود. شاید این سؤال در ذهن شما به وجود بیاید که چه صنایعی زیر مجموعه صنایع وابسته به ماشین‌آلات محسوب می‌شوند؟  از جمله صنایعی که ماشین‌آلات در آن‌ها نقش مهم دارند می‌توان به صنایع کشاورزی، معدن، راه‌سازی و… اشاره کرد. این صنایع از صفحه و ورق‌های فولادی، لوله‌های فولادی، میله‌ها و… استفاده‌های فراوانی می‌کنند. در کل فولاد در این صنایع پرکاربردند و نیاز است که مهندسین و فعالان در این حوزه حتماً با یک تولیدکننده معتبر فولاد در ارتباط باشند.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در بالا 6 مورد از ارتباط صنایع با فولاد ضد زنگ را نام بردیم و هر یک را بررسی کردیم. اما به این نکته توجه داشته باشید که مدیران و مهندسان مشغول در این زمینه‌ها (6 صنعت مذکور)، به دلیل حساسیت و دقت بالایی که این صنایع به آنها نیاز دارند؛ باید با معتبرترین و مطمئن‌ترین تولیدکننده فولاد ارتباط مستقیم داشته باشند. این موضوع چندین مزیت دارد که عبارت‌اند از:

  • انتقال اطلاعات و آگاهی درباره خواص فلزات و پیشنهاد بهترین فلز برای کاربرد مدنظر شما از طرف تولیدکننده
  • پیشنهاد بهترین و مقرون‌به‌صرفه ترن فولاد به شما
  • اطمینان داشتن از اینکه فولاد از یک تولیدکننده باسابقه و مطمئن تهیه شده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
تجارت آلیاژ یکی از مراکز فروش استیل در تهران است. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره 02167212 ارتباط برقرار کنید.

همچنین ببینید

6 دلیل استفاده از فولاد ضدزنگ در ساخت و ساز و دکوراسیون

۶ دلیل استفاده از استیل در ساخت و ساز و دکوراسیون

اگر قصد ساخت‌وساز و طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را دارید؛ باید بدانید که باکیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact