فولاد فنر CK75

فولاد فنر CK75

فولاد CK75 چیست؟

فولاد فنر ck75 از دسته فولادهای آلیاژی فنر بوده که با نام‌های فولاد 1.1248 در استاندارد DIN آلمان و فولاد 1078 در میان فولادها و در صنعت معروف می‌باشند. این فولاد فنر ck75 دارای استحکام خوب و سختی پذیری متوسط است و همچنین مقاومت خوبی در برابر خوردگی و سایش دارد. این فولاد که گاهی با نام تیغه Ck75 نیز شناخته می‌شود در ساخت تسمه فنری آلیاژی نیز به کار می‌رود.

وجود سیلیسیم باعث خاصیت الاستیسیته میشود و همچنین نیکل موجود در آن باعث می‌شود این فولاد خاصیت ضد سایش خوبی داشته باشد. عنصر کروم مقامت به خوردگی را در این فولاد افزایش می‌دهد. فولاد ck75 دارای سختی پذیری متوسط استحکام و الاستیسیته بالا است. فولاد ck75 دارای معایبی است که می‌توان به خطر ترک خوردگی آن اشاره کرد.

خواص مکانیکی فولاد Ck75

خواص مکانیکی فولاد فنز ck75 به شرح زیر می‌باشد:

  • سختی برینل: 431HB
  • مقاومت کششی: 1080 مگاپاسکال

عملیات حرارتی فولاد Ck75

ماشین‌کاری فولاد Ck75 دشوار بوده چرا که محتوای کربن این فولاد زیاد است که سبب بالا رفتن تنش تسلیم و سختی آن می‌شود. بنابراین این فولاد در حالت آنیل شده به بازار عرضه می‌شود تا در نرم‌ترین حالت خود باشد.

عملیات حرارتی این فولاد در دمای 926 درجه سانتی‌گراد انجام شده و سپس در کوره خنک‌سازی می‌شود. به این عملیات آنیل‌کاری یا نرم‌سازی فولاد می‌گویند.

برای سخت‌کاری فولاد Ck75 از دو روش حرارت‌دهی و پس از آن کوئنچ و روش کار سرد استفاده می‌شود. زمانی که فولادهای فنر در دمای پایین تغییر شکل می‌دهند، کار سرد اتفاق افتاده است. به این ترتیب ریز ساختار فولاد تغییر کرده و ساختمان فولاد به شکل ریزدانه درمی‌آید که در نتیجه سختی و استحکام آن افزایش می‌یابد.

پس از تولید، برای تنش‌زدایی فولاد، آن را در دمایی بین 600 تا 650 درجه سانتی‌گراد در مدت زمان 2 ساعت حرارت می‌دهند. سپس دمای فولاد در کوره اتمسفری کنترل شده تا به 450 درجه سانتی‌گراد برسد. در آخر فولاد فنر را در هوای آزاد خنک کرده تا به مقاومت و کیفیت مورد نظر برسد.

جدول آنالیز فولاد فنر Ck75

C% Si% Mn% P%
0.7 – 0.8 0.15 – 0.35 0.6 – 0.9 0.025
S% Cr% Mo% Ni%
0.025 0.4 0.1 0.4

 

برای محاسبه وزن تقریبی میلگرد Ck75 می‌توانید از محاسبه‌گر وزن فولادها استفاده کنید.

کاربرد فولاد فنر CK75

از کاربردهای فولاد ck75 می‌توان به استفاده از آنها در نوارهای فولادی نورد سرد شده برای فنرهای با دقت ابعادی و سطوح با کیفیت بالا اشاره کرد.

 

موجودی میلگرد ck75

نام فولاد موجودی تأمین کننده
میلگرد ck75 قطر 2mm الی 100mm آلمان

قیمت فولاد Ck75

به علت نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت فولاد Ck75 با شماره‌های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

برای مشاهده قیمت‌های مربوط به تمامی فولادها می‌توانید از صفحه مربوط به قیمت فولادها دیدن فرمایید.

خرید فولاد فنر Ck75

برای خرید “فولاد فنر Ck75” و ثبت سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

راهنمای خرید فولاد Ck75 در پایان متن ذکر شده است و می‌توانید تا پایان ساعت اداری از طریق شماره‌های ذکر شده اطلاعات محصول خود را به کارشناسان ما اعلام کنید.

شماره‌های تماس:

021

66603335
66656277-9

شرکت تجارت آلیاژ پیشرو

راهنمای خرید مشتریان

رویه خرید از شرکت تجارت آلیاژ پیشرو بسیار آسان و در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید با ارتباط با واحد فروش به یکی از روش‌های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا (میلگرد)، جنس (فولاد Ck75)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در واحد فروش برسانید.

مشاوران شما در شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین‌های مناسب‌تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می‌نمایند. در این مرحله مذاکرات بازرگانی در راستای ارائه بهترین خدمات و کالا صورت می‌پذیرد و در صورت تأیید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای درخواستی جهت حمل آماده بارگیری می‌شود.


محصولات مشابه

1 نظر

  • با سلام و سپاس از اطلاعات خوبی که در اختیار قرار دادید.
    همانطور که در معایب اشاره شده من قطعه ای دارم که دوبل می شه و از همان محل ترک می خوره و می شکنه. چه باید کرد، لطفا راهنمایی فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.