میلگرد استیل 420

میلگرد استیل 420

میلگرد استیل بگیر 420 یا همان فولاد ضد زنگ 420 در استاندارد DIN با نام فولاد 1.4021 شهرت دارد. این نوع میلگرد از دسته فولادهای آلیاژی استنلس استیل بوده که با مشخصه X20Cr13 در میان فولادها شناخته می‌شود. فولاد نسوز 420 از عناصری چون کروم، کربن، گوگرد، سیلیسیوم، منگنز و فسفر تشکیل و میزان کروم در این استیل حداقل 12 درصد بوده و از بیشترین میزان سختی معادل 50HRC برخوردار است. از این میلگرد در مکان‌هایی که امکان اصطکاک و سایش وجود دارد استفاده می‌شود. از مهمترین ویژگی‌های میلگرد زنگ نزن 420 می‌توان به قابلیت سخت کاری از طریق عملیات حرارتی اشاره نمود. قیمت شفت استیل 420 به وزن و ابعاد آن بستگی دارد.

سر فصل‌ها

معرفی میلگرد استنلس استیل 420

این فولاد همچنین با نام میلگرد استیل بگیر 420 در میان فروشندگان شهرت دارد و در دسته استنلس استیل‌های مغناطیسی قرار می‌گیرد. در کل استیل‌های سری 400 توسط آهنربا جذب می‌شوند و به همین دلیل به نام بگیر نام‌گذاری شده‌اند و برای تشخیص آن‌ها از استیل نگیر از آهنربا استفاده می‌شود. 420 یک فولاد زنگ نزن سخت شونده تا عمق که در تمام شرایط، مغناطیسی می‌باشد.

مقاومت به خوردگی این میله تو پر استیل در مقایسه با فولادهای زنگ نزن آستنیتی پایین‌تر است، اما خواص مکانیکی بالاتری دارد. از فولاد ضد زنگ 420 زمانی که استحکام، چقرمگی، مقاومت به سایش و مقاومت به خوردگی به صورت همزمان نیاز باشد، استفاده می‌شود. در کارگاه‌های ریختگری کشور میلگرد استیل 420 توسط دو روش ریختگری گریز از مرکز یا ریختگری سانتریفیوژ، ریختگری ساده یا از کست (as cast) تولید می‌گردد.

استیل 420 در حالت سختکاری شده و هنگامی که سطح صاف و پولیش خورده‌ای داشته باشد مقاومت به خوردگی بالایی دارد. همچنین در حالت آنیل شده از شکل‌پذیری خوبی برخوردار است. استحکام فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی مانند میلگرد استیل 420 در دماهای بالا کاهش پیدا می‌کند و در دماهای پایین، شکل‌پذیری آن‌ها محدود شده و به اصطلاح شکننده می‌شوند.

خواص مکانیکی استیل گرید 420

  • سختی برینل: 230HB
  • مدول الاستیسیته: 200 گیگاپاسکال
  • مقاومت کششی: 950-700 مگاپاسکال

جوشکاری استیل 420

میلگرد استیل 420 دارای قابلیت جوشکاری است اما باید توسط مواد جوشکاری شبیه به خود مانند الکترودهایی با پوشش استیل 420 جوشکاری شود. همچنین ماشینکاری فولاد 420 از فولاد آستنیتی ساده‌تر است. عملیات حرارتی این میلگرد استیل از 700 درجه سانتیگراد نباید بیشتر باشد و در محدوده حرارتی 800 تا 1100 درجه سانتیگراد باید شکل گرفته و سپس به آرامی خنک شود.

مقاومت در برابر خوردگی

در شرایط مختلف مقاومت در برابر خوردگی میلگرد استیل 420 متفاوت است:

  • شرایط آنیل: در این شرایط مقاومت در برابر زنگ‌زدگی کاهش پیدا می‌کند.
  • شرایط سخت کاری استیل 420: میلگرد استیل 420 در برابر مواد غذایی، هوای مرطوب، اسید ملایم و آب مقاومت به خوردگی مناسبی دارد.

گفتنی است اگر سطح صاف‌تر و پولیش خورده شده باشد مقاومت به خوردگی افزایش خواهد یافت. همچنین مقاومت میلگرد استیل 420 در مقایسه با میلگرد 410، استیل فریتی 430 و سایر استیل‌های سری 300 کمتر است.

کاربرد میلگرد استیل 420

گرده استیل 420 کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارد که عبارتند از:

  • تجهیزات هیدرولیک
  • اجزای پمپ و شیرآلات
  • اسپیندل
  • شفت
  • بلت
  • صنایع غذایی و آشامیدنی
  • صنعت خودرو
  • اتصالات
  • صنعت پتروشیمی
  • محرک‌ها
  • میله‌های پیستون
  • مهندسی مکانیک

یکی از مهمترین کاربردهای استیل 420 در صنایع غذایی است که برای برشکاری مواد سخت و همچنین تولید کفگیر، قاشق و چنگال استفاده می‌شود.

جدول آنالیز استنلس استیل 420

استیل 420 از عناصری همچون کربن، سیلیسیوم، منگنز، فسفر، گوگرد و کروم تشکیل شده است که میزان و درصد عناصر به کار رفته در این آلیاژ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. میزان کروم موجود در این آلیاژ نسبت سایر عناصر تشکیل دهنده آن بیشتر می‌باشد.

ترکیبات شیمیایی میلگرد استیل 420

برای محاسبه وزن تقریبی استیل 420 می‌توانید از محاسبه‌گر وزن فولادها استفاده کنید.

موجودی میلگرد ضد زنگ 4201

نام فولاد موجودی تامین کننده
میلگرد 420 از قطر 12mm الی 100mm هند

تفاوت استیل 420 و 430

استنلس استیل 420 و 430 هر دو از جنس فولاد ضد زنگ هستند، اما ویژگی‌های متفاوتی دارند. استیل 420 از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و سایش برخوردار است. این نوع فولاد در تولید ابزارهای برش، تیغه‌های قوطی، تیغه‌های ماشین‌های خیاطی و … کاربرد دارد. مقاومت در برابر خوردگی استنلس استیل 430 کمتر از استیل 420 است. از این نوع فولاد در تولید وسایل آشپزخانه، مانند قاب‌های مخصوص ماکروویو و سایر وسایل خانگی استفاده می‌شود. به طور کلی، استنلس استیل 420 در برابر خوردگی و سایش مقاومت بیشتری دارد.

قیمت و خرید میلگرد استیل 420

شرکت تجارت آلیاژ پیشرو ارائه دهنده بهترین و مناسب‌ترین قیمت‌ها برای انواع میلگردهای استنلس استیل می‌باشد. شما می‌توانید در صورت نیاز به مشاوره برای خرید میلگرد استیل 420 و استعلام قیمت به دلیل نوسانات بازار با شماره‌های درج شده، تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما در انتخاب محصول مورد نیازتان شما را راهنمایی نمایند.

به علت نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت بروز استنلس استیل 420 با شماره‌های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

میلگرد استیل 304

021-66603335

تجارت آلیاژ پیشرو

برای مشاهده و مقایسه قیمت انواع میلگردهای استنلس استیل می‌توانید از صفحه مربوط به قیمت استیل دیدن فرمایید.


راهنمای خرید مشتریان

رویه خرید از شرکت تجارت آلیاژ پیشرو بسیار آسان و در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می‌باشد. شما میتوانید با ارتباط با واحد فروش به یکی از روش‌های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا (میلگرد)، جنس (استیل 420)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در واحد فروش برسانید.

مشاوران شما در شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین‌های مناسب‌تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می‌نمایند. در این مرحله مذاکرات بازرگانی در راستای ارائه بهترین خدمات و کالا صورت می‌پذیرد و در صورت تأیید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای درخواستی جهت حمل آماده بارگیری می‌شود.


محصولات مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.