ورق استیل 310

ورق استیل 310

ورق استیل نسوز 310 جزء خانواده آلیاژهای استنلس استیل یا همان زنگ نزن است که در استاندارد DIN آلمان با نام فولاد 1.4841 نیز شناخته می‌شود. همچنین با مشخصه X8CrNi25-21 نیز در میان فولادها معروف است. ورق استیل نگیر 310 براق و مات در وزن و ابعاد مختلف به صورت رولی و کیلویی به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به آنالیز این ورق استیل پرداخته و تفاوت استیل 310 با 310S بیان خواهد شد.

معرفی ورق استیل نسوز 310

شکل‌پذیری عالی، جوش‌پذیری و خواص دمای بالا، ورق استیل نسوز 310 را به انتخاب ایده‌آل برای پروژه‌هایی که نیاز به سرویس در دماهای تا 1150 درجه سانتیگراد دارند، تبدیل کرده است. محتوای بالای نیکل و کروم آنها در مقایسه با ورق استیل 304، استحکام دمایی بالا و مقاومت در برابر اکسیداسیون را ایجاد می‌کند. همچنین در دماهای تا 1040 درجه سانتیگراد به طور متناوب استفاده می‌شود. مانند سایر گریدهای فولاد آستنیتی، چقرمگی تا دمای برودتی یکی دیگر از ویژگی‌های آلیاژ 310 است و دمای ذوب آن در محدوده 1400-1450 درجه سانتی‌گراد قرار دارد.

📈 استعلام قیمت روز: 67212-021 📞

سر فصل‌ها

ورق استیل 310

ورق فولادی 310، یک فولاد زنگ نزن نسوز آستنیتی با کربن متوسط ​​است که برای کاربردهای حرارتی مانند قطعات کوره و ابزارهای روش گرمایی استفاده می‌شود. در سطوح دمایی تا 1150 درجه سانتیگراد در سرویس مداوم و همچنین 1035 درجه سانتیگراد در محلول‌های دوره‌ای استفاده می‌شود. این آلیاژ با نام استیل نگیر 310 نیز در بازار نامیده می‌شود زیرا دارای خواص غیر مغناطیسی بوده و توسط آهنربا جذب نمی‌شود. این فولاد دارای 2 نوع 310 و 310S است. ورق استیل نوع 310S با نوع 310 یکسان است اما محتوای کربن کمتری دارد که بارش کاربید را به حداقل می‌رساند و جوش‌پذیری را بهبود می‌بخشد ولی استحکام دمای بالای آن در مقایسه با 310 کمتر است. آنها اساساً غیرمغناطیسی هستند و در زمان سرد شدن، به آرامی مغناطیسی می‌شوند.

میزان بالای کروم و نیکل در فولاد نسوز 310، علاوه بر اینکه مقاومت در برابر حرارت آن را افزایش داده است، سبب افزایش مقاومت به خوردگی به خصوص در محیط‌های مایع می‌شود. نوع دیگر این فولاد ورق استنلس استیل 310s یا 1.4845 نام دارد، که تفاوت آن با 310 در کربن کمتر و جوش‌پذیری بهتر است.

مقایسه ورق استیل 310 با 310S و 310H

ورق استیل 310 با 310S و 310H از نظر میزان کربن با یکدیگر تفاوت دارند. استیل 310S از کربن کمتری برخوردار است و قابلیت جوشکاری بهتری دارد اما در برابر 310 استحکام پایین‌تری از خود نشان می‌دهد. 310H نیز به دلیل داشتن کربن زیاد در برابر خزش مقاوم‌تر است.

تفاوت استیل 304 و 310

استیل 310 دارای مقاومت بالاتر در برابر حرارت و خوردگی است و برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر دمای بالا دارند مانند تولید اجزای داخلی کوره‌های صنعتی، تجهیزات پالایشگاهی، صنایع فولادسازی و… مناسب است. در مقابل، استیل 304 برای کاربردهای عمومی و چند منظوره‌تر مانند قطعات خودرو، تجهیزات آشپزخانه، لوازم خانگی، تجهیزات صنایع شیمیایی و غذایی و… استفاده می‌شود.

خواص مکانیکی استیل 310

  • مقاومت کششی: 520 مگاپاسکال
  • مدول الاستیسیته یا مدول یانگ: 200 گیگاپاسکال
  • سختی ویکرز: 225 HV

مشخصات ورق استیل 310

  • مقاومت خوب در برابر خستگی حرارتی و گرمایش متناوب در دماهای بالا.
  • مقاومت در برابر خوردگی آبی خوب به دلیل محتوای کروم بالا
  • مقاومت عالی در برابر اتمسفر اکسید کننده و کربوردار.
  • مقاومت در برابر بخار اسید نیتریک در دمای معمولی و نیترات‌های ذوب شده تا دمای 425 درجه سانتیگراد.

مقاومت در برابر خوردگی

فولاد ضد زنگ نسوز 310 و 310S از مقاومت خوبی در برابر خوردگی در دماهای معمولی برخوردار است اما در درجه اول برای عملکرد در دماهای بالا طراحی شده است. در محیط‌‌های با دمای بالا، 310 مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد. اتمسفرهای اکسید کننده و کربورکننده و سایر اشکال خوردگی گرم، تا حداکثر دمای هوای خشک 1100 درجه سانتیگراد.

سایر ترکیبات خورنده مانند ترکیبات آب و گوگرد حداکثر دمای سرویس را به میزان قابل توجهی کاهش خواهند داد.

کاربرد ورق استیل 310

"کاربرد

این ورق استیل کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد. از این ورق در قطعات کوره، قطعات مشعل نفت، مبدل‌های حرارتی، سیم جوشکاری و الکترود، لوله‌های احتراق، کوره پخت سیمان استفاده می‌شود. دیگر کاربردهای آن عبارتند از:

  • خودروسازی
  • راه آهن و حمل و نقل
  • معماری، ساختمان و ساخت و ساز
  • صنایع شیمیایی و پتروشیمی
  • دارویی
  • انرژی و نیرو
  • صنایع نفت و گاز
  • ظروف آشپزخانه
  • صنایع تبدیلی مواد غذایی
  • لوله‌کشی و مخازن آب سربار

جدول آنالیز ورق استنلس استیل 310

همانگونه که در جدول آنالیز زیر مشاهده می‌شود ورق استنلس استیل 310 از عناصر کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر، گوگرد، کروم و نیکل تشکیل شده است که در این میان کروم با %26-24 بیشترین و گوگرد با %0.015 کمترین سهم از عناصر تشکیل دهنده این فولاد را شامل می‌شوند.

ترکیبات شیمیایی ورق استیل 310
برای محاسبه وزن تقریبی استیل 310 می‌توانید از محاسبه‌گر وزن فولادها استفاده کنید.

قیمت و خرید ورق استنلس استیل 310

برای خرید ورق استیل 310 و نحوه ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌های درج شده روی سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. به علت نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت ورق ضدزنگ نسوز 310 با شماره‌های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند. برای مشاهده و مقایسه قیمت انواع ورق‌های استنلس استیل به ویژه ورق استیل 310 می‌توانید از صفحه مربوط به قیمت استیل دیدن فرمایید.

 

021-66603335

تجارت آلیاژ پیشرو


راهنمای خرید مشتریان

رویه خرید از شرکت تجارت آلیاژ پیشرو بسیار آسان و در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید با ارتباط با واحد فروش به یکی از روش‌های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا (ورق)، جنس (استیل 310)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در واحد فروش برسانید.

مشاوران شما در شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین‌های مناسب‌تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می‌نمایند. در این مرحله مذاکرات بازرگانی در راستای ارائه بهترین خدمات و کالا صورت می‌پذیرد و در صورت تأیید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای درخواستی جهت حمل آماده بارگیری می‌شود.


محصولات مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.