لوله استیل 316

لوله استیل 316

لوله ضد زنگ 316 (فولاد 1.4436) از خانواده لوله‌های استنلس استیل می‌باشد و بعد از لوله استیل 304 جز پرفروش‌ترین و پرکاربردترین نوع لوله‌هاست. لوله استنلس استیل 316 از 16% کروم، 10% نیکل و 2% مولیبدن تشکیل شده و وجود عنصر مولیبدن باعث مقاومت بیشتر آن در برابر خوردگی‌های ناشی از کلراید، در مقایسه با استیل 304 شده و از قیمت بالاتری برخوردار است. همچنین قابلیت شکل‌دهی و جوشکاری لوله استیل 304 بهتر می‌باشد.

لوله‌های استیل در صنایع مختلف کاربرد بسیاری دارند. این پروفیل‌های استوانه‌ای تو خالی به دلیل ترکیبات شیمیایی خود در برابر خوردگی مقاومند و در گریدهای مختلفی مانند 304، 316، 309 و … تولید شده‌اند. هرکدام از این گریدها با توجه به ترکیبات شیمیایی ویژگی و کاربرد خاصی دارند. علاوه بر این، سطح صاف و صیقلی لوله‌های استیل سبب زیبایی و شستشوی آسان این محصولات شده است.

استنلس استیل 316 در صنایع غذایی و قسمت‌هایی که مستعد خورندگی هستند، کاربرد دارد. قرارگیری در مجاورت گوشت، نمک و اسیدهای مختلف باعث می‌شود تا احتمال خورندگی افزایش پیدا کند. این لوله زنگ نزن در سایز و ضخامت مختلف و با توجه به نیاز مشتریان تولید می‌شود.

سر فصل‌ها

لوله استیل 316

معرفی لوله استیل 316

فولاد ضد زنگ 316 آلیاژی معروف به نام نگیر بوده که به معنای نداشتن خاصیت مغناطیسی است و برای تشخیص استیل نگیر و بگیر از آهنربا استفاده می‌کنند. لوله استیل صنعتی 316 از ورق‌های بزرگ استیل تولید و طبق نیاز هر پروژه به آن فرم می‌دهند. این لوله‌ها می‌توانند بدون اینکه آسیب ببیند انواع مواد اسیدی و غیر اسیدی را در دماهای مختلف از خود عبور بدهند. استحکام کششی لوله زنگ نزن 316 معادل ksi 83 می‌باشد. از لوله استیل 316 یا همان لوله استنلس استیل 316 برای کاربردهایی که نیاز به سختی، استحکام و مقاومت به خوردگی بالایی دارند استفاده می‌شود. عواملی مانند میزان مقاومت در برابر سرما و گرما، ضخامت، قطر داخلی و بیرونی و … بر قیمت و کارایی این استنلس استیل تأثیر می‌گذارد.

گرید استنلس استیل 316 به نام گرید دریایی یا Marine نیز شهرت دارد. این استیل در برابر هیدروکلریک اسید، استیک اسید، فورمیک اسید، کلریدهای سولفات، سولفوریک اسید، تانتاریک اسید و آلکالین مقاومت به خوردگی بالایی از خود نشان می‌دهد.

مقایسه لوله استیل 316 با 316L

این لوله استنلس استیل دارای دو نوع 316 و 316L می‌باشد که حرف L نشان می‌دهد میزان کربن کمتر از 0.03% است. بر روی سطح لوله استنلس استیل 316L در هنگام جوشکاری یک لایه اکسید محافظتی باقی می‌ماند و میزان کربن کمتر باعث بهتر انجام شدن عملیات جوش و خم در این سری شده است. همچنین استنلس استیل 316L از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد.

انواع لوله استیل 316

لوله استیل 316 در دو نوع درز دار و بدون درز (مانیسمان) تولید می‌شود.

خواص مکانیکی

  • سختی راکول: 79 HRA
  • سختی برینل: 146 HB
  • مدول الاستیسیته: 164 گیگاپاسکال

جدول آنالیز استیل 316

از جدول زیر پیداست استنلس استیل 316 شامل %0.07 کربن، %1 سیلیسیم، %2 منگنز، %0.045 فسفر، %0.015 گوگرد، %18/5-16/5 کروم، %2/5-2 مولیبدن و %13-10 نیکل است. در جدول ترکیب شیمیایی این فولاد عنصر کروم با میزان %18.5-16.5 دارای بیشترین مقدار و گوگرد با %0.015 دارای کمترین مقدار می‌باشد.

ترکیبات شیمیایی لوله استیل 316

برای محاسبه وزن تقریبی استیل 316 می‌توانید از محاسبه‌گر وزن فولادها استفاده کنید.

کاربرد لوله 316

لوله استنلس استیل 316 در ساخت برخی قایق‌ها، صنعت ساعت سازی، صفحه‌های جوش داده شده برای فیلتر کردن آب، فنرها و اتصال دهنده‌ها، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، دارویی، برخی تجهیزات آزمایشگاهی، کارخانجات مواد غذایی با محیط‌های کلرایدی و در معماری‌های ساحلی یا نرده‌هایی که در آب دریا قرار می‌گیرند کاربرد دارد. از دیگر کاربردهای این لوله استیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساخت تجهیزات کنترل آلودگی هوا
  • در صنعت هوافضا
  • در صنعت دکوراسیون و معماری
  • ساخت تجهیزات پزشکی

مزایا و معایب استیل 316

لوله استیل 316 با توجه به نیاز صنایع از ورق‌های استیل در اندازه و ضخامت‌های مختلف از لوله استیل نازک تا ضخیم تولید می‌شوند. این لوله‌ها می‌توانند مواد اسیدی و غیر اسیدی را بدون خوردگی از خود عبور دهند و کاربرد گسترد‌ه‌ای دارند. همچنین از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و نفوذ مواد برخوردار می‌باشد.

لوله استیل 1.4436 انتقال دهنده مناسبی برای گرما نمی‌باشد و در مقایسه با لوله 304 از قیمت بالاتری برخوردار است.

قیمت و خرید لوله 316

به منظور خرید “لوله استیل 316” و ثبت سفارش با کارشناسان شرکت تجارت آلیاژ در ارتباط باشید. توصیه می‌گردد به دلیل نوسانات موجود در بازار برای اطلاع از قیمت لوله استیل با شماره‌های درج شده در سایت تجارت آلیاژ تماس حاصل فرمایید. همچنین با کلیک بر روی لینک قیمت استیل می‌توانید قیمت سایر محصولات استنلس استیل را مشاهده نمایید.

لوله استیل 316

021-66603335

تجارت آلیاژ


راهنمای خرید مشتریان

شرکت تجارت آلیاژ توانسته با فراهم نمودن شرایط خرید آسان، بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه نماید. شما می‌توانید از طریق ارتباط با واحد فروش توسط یکی از روش‌های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، سفارش خود را ثبت و از مشاوره کارشناسان مجرب ما بهره‌مند شوید.

مشاوران شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین‌های مناسب‌تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می‌نمایند. در صورت تأیید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای درخواستی جهت حمل آماده بارگیری می‌شود.


محصولات مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.