ورق استیل 309

ورق استیل 309

ورق استیل ضد زنگ 309 (فولاد 1.4828) برای قطعاتی که هم به خوردگی و هم مقاومت در برابر حرارت و اکسیداسیون نیاز دارند استفاده می‌شود. این آلیاژ دارای مقاومت عالی در برابر اکسیداسیون و همچنین مقاومت کششی و خزشی بسیار در دماهای بالا است. به طور کلی ورق استیل نسوز 309 و 309S نسبت به ورق استیل 304 مقاوم‌تر هستند. آنها مقاومت بالایی در برابر لیکورهای سولفیت دارند و اغلب برای کاربردهایی انتخاب می‌شوند که فلز ممکن است در معرض اسیدهایی از جمله نیتریک، نیتریک-گوگرد، سیتریک، لاکتیک و غیره قرار گیرد. ورق استیل نگیر 309 مات و براق به صورت کیلویی و رولی در بازار به فروش می‌رسد که قیمت آن به وزن، ابعاد و ضخامت ورق بستگی دارد.

سر فصل‌ها

 معرفی ورق استیل 309

 ورق استیل 309

ورق استیل 309 جز خانواده آلیاژهای استنلس استیل یا زنگ نزن است که در استاندارد DIN آلمان با نام فولاد 1.4828 و همچنین با مشخصه X15CrNiSi20-12 شناخته می‌شود. این فولاد با نام ورق نگیر 309 نیز در میان فروشندگان فولاد نام برده می‌شود. ورق زنگ نزن 309 یا همان فولاد ضد زنگ 309 دارای مقاومت در برابر خوردگی فوق العاده‌ای است.

مقایسه ورق استیل 309 با 309S و 309H

ورق زنگ نزن 309، 309S و 309H از نظر میزان کربن با یکدیگر تفاوت دارند. آلیاژ 309S همان نوع 309 است اما درصد کربن کمتری دارد که باعث به حداقل رساندن ته‌نشینی کاربیدها و بهبود خواص جوشکاری می‌شود. 309H نیز در مقایسه با 309 کربن بیشتری دارد در نتیجه در برابر خزش از مقاومت بالاتری برخوردار است.

مقاومت در برابر خوردگی

ورق زنگ نزن 309 و 309S مقاومت در برابر خوردگی بسیار خوبی دارند. آنها در مقایسه با نوع 304 در برابر اتمسفرهای دریایی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. در برابر مایعات سولفیتی مقاومت بالایی دارد و برای مدیریت اسید نیتریک، مخلوط اسید نیتریک-سولفوریک و اسیدهای استیک، سیتریک و لاکتیک مفید هستند.

جوشکاری

فولاد ضد زنگ 309 را می‌توان به راحتی توسط اکثر فرآیندهای استاندارد از جمله TIG، PLASMA، MIG، SMAW، SAW و FCAW جوش داد.

کاربرد ورق استیل 309

کاربرد میلگرد استیل 309

از کاربردهای ورق استیل 309 می توان به استفاده از آنها در قطعات کوره، قطعات موتور هواپیما و جت، مبدل‌های حرارتی، قطعات اگزوز اتومبیل و سایر وسایل حمل و نقل با درجه حرارت بالا، صفحات بافل، سوپاپ‌ها، اتصالات، آستر فر و … اشاره کرد. دیگر کاربردهای این ورق عبارتند از:

  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • پالایشگاه‌ها
  • کشتی سازی
  • نیروگاها
  • ساخت و ساز

جدول آنالیز استنلس استیل 309

در جدول آنالیز گرید 309 مشاهده می‌کنیم که کروم با متوسط %20 دارای بیشترین میزان و گوگرد با %0.015 دارای کمترین میزان عناصر به کار رفته در این فولاد است.

ترکیبات شیمیایی ورق استیل 309
برای محاسبه وزن تقریبی استیل 309 می‌توانید از محاسبه‌گر وزن فولادها استفاده کنید.

قیمت و خرید ورق استیل 309

قبل از اقدام به خرید “ورق استنلس استیل 309” برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش، همچنین دریافت میزان موجودی فولاد، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است به علت نوسانات بازار جهت اطلاع از قیمت ورق استیل 309 با شماره‌های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند. شما می‌توانید برای مشاهده و مقایسه قیمت استیل از این صفحه دیدن فرمایید.

021-66603335

تجارت آلیاژ پیشرو


راهنمای خرید مشتریان

رویه خرید از شرکت تجارت آلیاژ پیشرو بسیار آسان و در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید با ارتباط با واحد فروش به یکی از روش‌های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا (ورق)، جنس (استیل 309)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در واحد فروش برسانید.

مشاوران شما در شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین‌های مناسب‌تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می‌نمایند. در این مرحله مذاکرات بازرگانی در راستای ارائه بهترین خدمات و کالا صورت می‌پذیرد و در صورت تأیید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای درخواستی جهت حمل آماده بارگیری می‌شود.


محصولات مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.