فولاد 1.2080 (فولاد SPK)

فولاد 1.2080 (فولاد SPK)

فولاد 1.2080 SPK که با نام فولاد ابزاری شناخته شده از فولادهای کربنی و آلیاژی محسوب می‌شود. این فلزات سختی، استحکام، مقاومت در برابر نرم شدن در دماهای بالا و مقاومت در برابر ساییدگی دارند. در ادامه به بررسی خواص مکانیکی، عملیات حرارتی، روش سخت‌کاری، قیمت، نحوه خرید و انواع فولاد SPK پرداخته خواهد شد.

فولاد SPK

این نوع فولاد ابزار 1.2080 (SPK) که از دسته فولادهای آلیاژی سردکار می‌باشد با مشخصه استاندارد دین X210Cr12 و در استاندارد بهلری با نام k100 نیز در بازار معروف است و جز دسته فولادهای سختی‌دار است. فولاد 1.2080 جزء فولادهای سردکار پر کربن و پر کروم (%12) محسوب می‌شود. وجود کربن و کروم بالا در فولاد spk خواص سختی‌پذیری فوق‌العاده‌ای به این فولاد داده که باعث شده است این فولاد یکی از پرمصرف‌ترین فولادهای ابزار سردکار در ایران محسوب شود. دمای آنیل‌کاری فولاد سردکار 2080 در حدود 850-800 درجه سانتیگراد و این فولاد در دمای 1050-850 تحت عملیات فورجینگ قرار می‌گیرد. (فورجینگ یک روش جوشکاری فلزات است.)

این فولاد از کشورهای آلمان و چین وارد می‌شود. واژه Spk از Special K گرفته شده است. این فولاد در مقطع تسمه نیز به عنوان تسمه Spk در مجموعه تجارت آلیاژ موجود است. اولین بار در کشور های آلمان و سوئد فولاد Spk تولید شد و سپس کشورهایی مانند اتریش و آمریکا نیز به تولید آن پرداختند. این فولاد در بین فولاد گران و قالب‌سازان نیز محبوب است. پس از آزمایش‌های فراوان روی 1.2080 از آن دو گرید SPK-R و SPK-NL تولید شد.

یکی از بارزترین ویژگی‌های این فولاد تحمل فشار و سایش است که کاربرد آن را افزایش می‌دهد. در هنگام عملیات حرارتی و تحت حرارت این فولاد در مقابل تغییر شکل مقاومت خوبی را نشان می‌دهد.

 

 

کاربرد فولاد ابزار 2080

از مهمترین کاربردهای فولاد 1.2080 یا همان فولاد spk می‌توان به استفاده از آنها در سنبه و ماتریس برشکاری، قالب میخ، ابزار تراش، انواع برقو، پلیسه گیر، انواع تیغه برش سیم، ابزارهای برشی تحت تنش بالا و… اشاره کرد. یکی از کاربردهای فولاد Spk در ابزارهای برش کاغذ و پلاستیک است.

مشخصات فولاد 2080

مشخصات مکانیکی و فیزیکی فولاد 1.2080

دانلود اطلاعات فولاد Spk

 

تفاوت فولاد Spk و spk Nl

اولین تفاوت بین این دو فولاد در عناصر آنهاست. عدم وجود وانادیوم در Spk و کربن بیشتر موجود در آن از تفاوت‌های این دو فولاد در ترکیباتشان هست.

جدول آنالیز فولاد 1.2080

در فولاد spk از عناصر کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر، گوگرد، کروم استفاده شده است که در میان آنها کروم با مقدار %13-11 دارای بیشترین درصد و فسفر و گوگرد با %0.03 دارای کمترین مقدار می‌باشند.

C% Si% Mn%
1.9 – 2.2 0.1 – 0.6 0.2 – 0.6
P% S% Cr%
0.03 0.03 11 – 13

از عناصر مهم در این فولاد می‌توان به کروم و کربن اشاره کرد. کربن موجود در فولاد 2080 موجب بهبود سختی‌پذیری این فولاد می‌شود.

وزن میلگرد Spk

برای محاسبه وزن تقریبی میلگرد 1.2080 (SPK) می‌توانید از محاسبه گر وزن فولادها استفاده کنید.

فولاد Spk

فولاد Spk در استاندارد Bohler با نام K100 شناخته می‌شود. متریال نامبر این فولاد 1.2080 است اما آن را با نام فولاد Spk می‌شناسند.

فولاد Spk در استانداردهای دیگر

DIN AISI JIS Mat. No
X210Cr12 D3 SKD1 1.2080

موجودی فولاد SPK

نام فولاد موجودی تأمین کننده
میلگرد spk از قطر 10mm الی 600mm آلمان
میلگرد spk از قطر 10mm الی 600mm بهلر
میلگرد spk از قطر 10mm الی 600mm چین

بیشتر بخوانید:

فولاد سردکار ۱٫۲۴۳۶ (SPK-R)       فولاد سردکار ۱٫۲۳۷۹ (SPK-NL)

مقاله مربوط به مشخصات و مقایسه و انواع فولاد Spk

قیمت فولاد 1.2080

به علت نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت فولاد 1.2080 (قیمت فولاد Spk ) با شماره‌های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

برای مشاهده قیمت‌های مربوط به تمامی فولادها همچنین فولاد Spk می‌توانید از صفحه مربوط به قیمت فولادها دیدن فرمایید.

خرید فولاد 1.2080

برای خرید “فولاد سردکار 1.2080” و ثبت سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امکان ثبت سفارش آنلاین نیز وجود دارد. چنانچه با این روش مایل به ثبت سفارش هستید نوع متریال، مقاطع، شماره تماس و مقدار مورد نظر خود را برای پشتیبانی ما ارسال کنید تا بخش فروش با شما تماس بگیرند.

راهنمای سفارش و خرید فولاد 1.2080 در پایان متن ذکر شده است و همواره می‌توانید ۲۴ ساعته از طریق پشتیبانی آنلاین سایت و تا پایان ساعت اداری از طریق شماره‌های ذکر شده اطلاعات محصول خود را یه کارشناسان ما اعلام کنید.

شماره تماس:

021-67212

شرکت تجارت آلیاژ پیشرو

راهنمای خرید مشتریان

رویه سفارش و خرید از شرکت تجارت آلیاژ پیشرو بسیار آسان و در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید با ارتباط با واحد فروش به یکی از روش‌های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا (میلگرد)، جنس (فولاد spk)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در واحد فروش برسانید.

مشاوران شما در شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین‌های مناسب‌تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می‌نمایند. در این مرحله مذاکرات بازرگانی در راستای ارائه بهترین خدمات و کالا صورت می‌پذیرد و در صورت تأیید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای درخواستی جهت حمل آماده بارگیری می‌شود.


محصولات مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.