ورق استیل 304

ورق استیل 304

ورق استیل در واقع ورقی از مقاطع این فلز است که در ابعاد مختلف به صورت قطعات مستطیل یا مربع شکل برای مصارف گوناگون به صورت کیلویی عرضه می‌شود. ورق استنلس استیل 304 و 304L یک فولاد ضد زنگ پرکاربرد در صنایع مختلف است. این فولاد در گذشته به دلیل وجود 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل با نام فولاد 18/8 معروف بود.

 

ورق استیل نگیر 304 در دسته فولاد آستنیتی قرار دارد و دارای قابلیت کشیدگی عمیق بدون گسیختگی است، این امر باعث شده تا در ساخت لوازم آشپزخانه مانند سینک، قابلمه و … از آن استفاده شود. مشخصات ورق استیل 304 به ورق استیل 316 بسیار شبیه بوده و تفاوت اندکی با یکدیگر دارند که اصلی‌ترین تفاوت میان آن‌ها قیمت است. این ورق به صورت مات، براق، خش‌دار و… در ضخامت‌ و وزن مختلف به بازار عرضه می‌شود.

ورق استیل همچون میلگردهای استیل در دو دسته کلی بگیر و نگیر طبقه‌بندی می‌شود که علت این نام‌گذاری نیز به دلیل جذب شدن یا نشدن آن توسط آهنربا است. سری 300 از این استیل‌ها نگیر و سری 400 استیل‌ها بگیر هستند که از آهنربا برای تشخیص بگیر و نگیر بودن ورق‌های استیل استفاده می‌شود. لازم به ذکر است ورق‌های نگیر در صنعت کاربردی‌ترند و در مقابل قیمت بالاتری دارند. معمولاً ورق‌های استیل از گریدهای 304، 316، 420، 310، 321، 309 و 430 تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

انواع ورق استیل ۳۰۴

بر اساس حالت سطحی ورق استیل ۳۰۴ در سه گروه طبقه‌بندی می‌شود:

ورق استیل ۳۰۴ براق

این نوع ورق استیل در بازار آهن آلات بسیار پرمصرف است و با فرآیند پولیش‌کاری سطح آن براق و درخشان می‌شود. ورق استیل ۳۰۴ براق در شرایطی که ظاهر از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده می‌شود و در مقایسه با سایر ورق‌ها قیمت بالاتری دارد.

ورق استیل ۳۰۴ براق

 ورق استیل ۳۰۴ خشدار

توسط سنگ زنی در جهات ثابت و مشخص بر روی تولید می‌شود. شیارهای موجود در سطح ورق استیل ۳۰۴ خشدار مانع از مشخص شدن آلودگی‌ها و چربی‌های می‌شود. این نوع ورق در تولید ساعت مچی و جواهرات استفاده می‌شود.

ورق استیل ۳۰۴ خشدار

ورق استیل ۳۰۴ مات

ورق استیل ۳۰۴ مات در مقایسه با ورق براق از قیمت کمتری برخوردار است. این ورق در شرایطی که فقط استحکام و مقاومت به خوردگی اهمیت داشته و ظاهر خیلی مد نظر نیست کاربرد دارد.

ورق استیل ۳۰۴ مات

کاربرد ورق زنگ نزن 304

کاربرد ورق زنگ نزن استیل 304

کاربردهای ورق استیل 304 در تولید تجهیزات فراوری مواد غذایی به ویژه شیر صندلی‌های آشپزخانه، سینک ظرفشویی، فریزر، تجهیزات و سایر لوازم، پنل‌های معماری مانند نرده‌ها از این ورق استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به مخازن شیمیایی از جمله مخازن انتقال مواد شیمیایی، مبدل‌های حرارتی، صفحه‌های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب، اتصال دهنده‌ها، فنرها و… اشاره نمود.

قیمت و خرید ورق استیل 304

ورق 304 یکی از رایج‌ترین، پرکاربردترین و همچنین پرفروش‌ترین ورق‌های استیل موجود در بازار می‌باشد. برای خرید “انواع ورق استنلس استیل”، ثبت سفارش و دریافت میزان موجودی ورق با کارشناسان ما در ارتباط باشید. به علت نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت هر کیلو ورق استیل 304 با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند. همچنین به منظور مشاهده و مقایسه قیمت کیلویی استیل می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

قیمت و خرید ورق استیل 304

021-66603335

تجارت آلیاژ پیشرو


راهنمای خرید مشتریان

شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با ارائه بهترین خدمات و ایجاد شرایط خرید آسان، سعی در جلب رضایت مشتریان دارد. شما می‌توانید از طریق ارتباط با واحد فروش توسط یکی از روش‌های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا (ورق)، جنس (استیل 304)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در این واحد برسانید.

حمل و نقل ورق استیل 304 به سراسر کشور

مشاوران مجرب شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین‌های مناسب‌تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می‌نمایند. در این مرحله مذاکرات بازرگانی در راستای ارائه بهترین خدمات و کالا صورت می‌پذیرد و در صورت تأیید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای در خواستی جهت حمل آماده بارگیری می‌شود.

مشخصات

ورق زنگ نزن 304 که در استاندارد DIN آلمان با نام فولاد 1.4301 معروف است، از دسته فولادهای آلیاژی استنلس استیل یا زنگ نزن بوده که با مشخصه X5CrNi18-10 در میان فولادها شناخته می‌شود. همچنین این فولاد به علت دارا نبودن خواص مغناطیسی با نام ورق استیل نگیر 304 در بازار آهن و در میان فروشندگان فولاد شهرت دارد. 

مهمترین مشخصات ورق استیل: 

  •  سطح صیقلی و صاف
  • مقاومت در برابر خوردگی 
  • قابلیت بالای فرم دهی
  • جوشکاری خوب
  • سخت کاری در عملیات حرارتی

ورق استیل 304

خواص مکانیکی

  •  سختی برینل: 123HB
  • سختی راکول: 70 
  • سختی ویکرز: 129 
  • مقاومت کششی:  500 الی 700 مگاپاسکل

جدول آنالیز

ترکیبات شیمیایی ورق استیل 304:

همانگونه که از جدول زیر نیز پیداست استنلس استیل 304 شامل کروم و نیکل بیشتر و فسفر و گوگرد کمتری در مقایسه با سایر عناصر تشکیل دهنده آن است. همچنین نسبت تغییر میزان مواد باعث می‌شود هر درصدی از آلیاژ دارای کاربرد خاصی باشد.

ترکیبات شیمیایی ورق استیل 304

برای محاسبه وزن تقریبی ورق استیل 304 می توانید از محاسبه گر وزن فولادها استفاده کنید.

مقایسه ورق استیل 304 با 304L

گرید 304L (L = کربن کم) مانند 304 است، با این تفاوت که آنالیز کربن بسیار پایین دارد، مزیت آن این است که از هرگونه بارش مضر در محدوده 800 تا 1500 درجه فارنهایت جلوگیری می کند.

به دلیل کربن کمتر در مکان‌هایی که به جوشکاری نیاز است از نوع 304L استفاده می‌شود. همچنین این نوع از ورق استیل بعد از جوشکاری در برابر خوردگی بین دانه ای مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.


محصولات مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.