میلگرد استیل 430

میلگرد استیل 430

میلگرد استیل 430 (فولاد 1.4016) قابلیت سختی پذیری ندارد و از نوع فولادهای فریتی محسوب می‌شود. در ساختار این میله تو پر استیل 16 الی 18 درصد کروم وجود دارد. این فولاد علاوه بر خواص مکانیکی منحصر بفرد، در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و از داکتیلیته خوبی (تا حدودی شکل‌پذیر است) برخوردار است. شفت استیل 430 در مقایسه با سایر گریدها در دمای بالا تنش استحکام، خزش و تنش شکست بیشتری دارد. این میلگرد در برابر اسید نیتریک مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل می‌توان از آن در محیط‌های شیمیایی نیز استفاده کرد. قیمت میلگرد ضد زنگ 430 به وزن و ابعاد آن بستگی دارد.

سر فصل‌ها

معرفی میلگرد استنلس استیل 430

میلگرد استیل 430

میلگرد استیل 430 که در استاندارد DIN با نام فولاد 1.4016 نیز شناخته می‌شود از سری فولادهای زنگ نزن یا استنلس استیل بوده که در میان فولادها با مشخصه X6Cr17 معروف است. همچنین این فولاد با نام استیل بگیر 430 در میان فولاد فروشان شهرت دارد که این نام برگرفته از دارا بودن خاصیت مغناطیسی گرید 430 می‌باشد و توسط آهنربا جذب می‌شود. گرده استیل 430 دارای %16 – 18 کروم است. دمای آهنگری این فولاد در حدود 1050-750 درجه سانتیگراد و دمای آنیل کاری آن نیز در حدود 850-750 درجه سانتیگراد می‌باشد.

خواص مکانیکی میلگرد استیل 430

خواص مکانیکی استیل 1.4016 به شرح زیر می‌باشد:

  • مدول الاستیسیته: 200 گیگاپاسکال
  • مقاومت کششی: 600-450 مگاپاسکال

جدول آنالیز میلگرد استنلس استیل 430

همان طور که در جدول ترکیبات شیمیایی این استیل مشاهده می‌کنیم، عنصر کربن با %16-18 بیشترین میزان درصد تشکیل دهنده عناصر این فولاد را تشکیل می‌دهد. همچنین در این فولاد عناصر کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر و گوگرد به کار رفته‌اند که گوگرد با %0.015 دارای کمترین میزان می‌باشد.

ترکیبات شیمیایی میلگرد استیل 430

 

برای محاسبه وزن تقریبی استیل 430 می‌توانید از محاسبه‌گر وزن فولادها استفاده کنید.

مقاومت در برابر خوردگی

تمام فولادهای فریتی در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. همچنین استیل 430 در برابر خوردگی‌های ناشی از مواد متعدد مانند اسیدهای آلی و اسید نیتریک مقاوم است. فلزهایی که صیقل داده شده‌اند و بدون هیچگونه شکاف و منفذی می‌باشند؛ مقاومت بالاتری در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهند. میلگرد استیل 304 و 430 از نظر مقاومت در برابر خوردگی (خوردگی‌هایی که از طریق منفذ و شکاف رخ می‌دهند) به یک صورت عمل می‌کنند. استیل 430F یک نوع فلز خوش تراش است که با گوگرد ماشینکاری شده است. به همین دلیل نسبت به فولادهای غیر خوش تراش از مقاومت کمتری در برابر خوردگی بهره می‌برند.

مقاومت استیل 430 در برابر حرارت

استیل 430 اگر به صورت متناوب و دوره‌ای در برابر حرارت قرار داده شود؛ می‌تواند در برابر 870 درجه سانتیگراد (1598 درجه فارنهایت) نیز از خود مقاومت نشان دهد. اما اگر قطعه به طور دائم در برابر حرارت قرار بگیرد؛ می‌تواند در برابر 815 درجه سانتیگراد (1499 درجه فارنهایت) مقاومت کند.

این فلز در دمای اتاق بسیار شکننده است. همچنین هنگامی که در محدوده دمایی 400 الی 600 درجه سانتی گراد (1112-752 درجه فارنهایت) قرار می‌گیرد، بسیار شکننده‌تر خواهد بود. شما با استفاده از روش آنیل، می‌توانید این نقص را رفع کنید.

ماشینکاری

ماشین کاری فولاد ضد زنگ 430 بسیار ساده‌تر از ماشینکاری استیل‌های آستنیتی (مثل استیل 304) می‌باشد. ماشین کاری قطعاتی که به آرامی کشیده شده‌اند نیز بسیار ساده می‌باشد. همچنین ماشینکاری استیل 430F نیز بسیار آسان است.

کاربرد میلگرد استیل 430

کاربرد میلگرد استیل 430

میلگرد فولاد ضد زنگ 430 در طیف گسترده‌ای از کاربردها و صنایع مختلف مانند سازه فولادی، ساخت پل، ساخت و ساز تجاری و مسکونی، لوله‌های تأمین بنزین و گاز، ماشین سازی مانند حفاری معدن، چرخ دستی برق، لودر، جرثقیل و غیره استفاده می‌شود. همچنین در صنایع زیر نیز کاربرد دارد:

  • صنعت پتروشیمی
  • صنعت نفت و گاز
  • صنایع شیمیایی
  • صنعت نیروگاهی
  • صنعت انرژی
  • صنعت داروسازی
  • صنعت خمیر و کاغذ
  • صنایع فرآوری مواد غذایی
  • صنعت هوافضا
  • صنعت پالایش

خرید میلگرد استیل 430

قبل از خرید “استیل 430” و ثبت سفارش برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها و همچنین میزان موجودی، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قیمت میلگرد استیل 304

به علت نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت میلگرد استیل 430 با شماره‌های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

برای مشاهده و مقایسه قیمت انواع لوله تو پر استیل می‌توانید از صفحه مربوط به قیمت استیل دیدن فرمایید.

تجارت آلیاژ پیشرو یکی از فروشندگان میلگرد استیل در تهران ارائه دهنده انواع فولادهای آلیاژی از جمله استنلس استیل 430 آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می‌باشد.

021-66603335

تجارت آلیاژ پیشرو


راهنمای خرید مشتریان

رویه خرید از شرکت تجارت آلیاژ پیشرو بسیار آسان و در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید با ارتباط با واحد فروش به یکی از روش‌های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا (میلگرد)، جنس (استیل 430)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در واحد فروش برسانید.

مشاوران شما در شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین‌های مناسب‌تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می‌نمایند. در این مرحله مذاکرات بازرگانی در راستای ارائه بهترین خدمات و کالا صورت می‌پذیرد و در صورت تأیید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای درخواستی جهت حمل آماده بارگیری می‌شود.


محصولات مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.