ورق ضد سایش هاردوکس

ورق ضد سایش هاردوکس

ورق هاردوکس  از رده ورق‌های آلیاژی ضد سایش است که دارای مقاومت بالایی می‌باشد و حتی تحت بارهای مکانیکی بسیار بزرگ مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. در نتیجه دوام بالایی دارند و هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری آن‌ها کاهش می‌باید به همین دلیل در ساخت وسایل و قطعاتی که تحت سایش و فرسایش هستند، مانند بیل‌های مکانیکی، کاربرد فراوانی دارند. این ورق در انواع کاربردها به طور مثبت قابلیت خود را به کرات ثابت نموده است. به همین علت کاربران در سراسر جهان با اطمینان به ورق هاردوکس، آن را بهترین راه حل برای سایش شناخته و این ورق را به پر مصرف‌ترین ورق در جهان تبدیل نموده‌اند.

ورق هاردوکس

ورق ضدسایش هاردوکس در میان ضدسایش ها مقاومت بهتری از خودش نشان می‌دهد و اولین بار در کشور سوئد و کارخانه آساب (ASSAB) در سال 1974 – 1975 تولید و به کشورهای آسیایی، آمریکایی و اروپایی ارسال گردید. این ورق توسط پروفسور یوهان اگوست برینل ساخته شده است و بلافاصله پس از تولید مورد توجه مهندسان راهسازی قرار گرفت. این ورق را با نام های دوروستات و دیلیدور نیز میشناسند که این نام‌ها توسط شرکت‌های تولیدی دیگر انتخاب شده است. کارخانه‌های مختلف نام تجاری خود را روی این نوع ورق میگذارند مانند ورق دوروستات که توسط کشور اتریش تولید می‌گردد.

ورق هاردوکس ترکیبی از چقرمگی، سختی و استحکام است به همین دلیل می‌توان در ضخامت‌های نازک‌تر نیز از آن استفاده نمود. بنابراین با این ورق می‌توان محصولات سبکی تولید نمود که در عین حال قابلیت تحمل بار زیادی را داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های ورق هاردوکس می‌توان به مقاومت در برابر ضربه حتی در دماهای پایین اشاره کرد.

در شرکت تجارت آلیاژ ورق هاردوکس 400، هاردوکس 450، هاردوکس 500 و هاردوکس 600 را موجود است.

مشخصات ورق مقاوم به سایش هاردوکس

با استفاده از ورق هاردوکس فرایند تولید و تعمیر بسیار ساده است زیرا دارای جوشکاری و ماشینکاری ایده آلی می‌باشد. فولاد کم کربن هاردوکس از انعطاف‌پذیری و مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردار است. همچنین وجود کروم و نیکل مقاومت فولاد در برابر سایش را بهبود می‌بخشند. چگالی ورق هاردوکس 7.85 گرم بر سانتی متر مکعب است.

ورق‌های ضد سایش در نورد سرد تولید میشود و با سختی و کیفیت عملکرد بسیار بالا و همچنین ویژگی های عالی از جمله چقرمگی و شکل پذیری در دمای کم شناخته می شوند. از هاردوکس 450 یا بالاتر در کامیونها و باکت و بیل لودرها ضمن کاهش وزن، میزان باربری و عمر موثر را اضافه می کند. در شوت ها بسته به طراحی از هاردوکس 400-500 استفاده می شود. این ورق با استفاده از استخر آب خنک میشود. ناگفته نماند که ورق ضد سایش 400 با ضخامت 3 تا 130 میلی‌متر سبک‌ترین ورق ضدسایش هاردوکس محسوب می‌شود و کمترین سختی را دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ورق ضد سایش هاردوکس میتوانید از بخش چت آنلاین با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جدول آنالیز ترکیبات شیمیایی ورق هاردوکس

ورق hardox را می‌توان حاصل ترکیب شیمیایی عناصر کربن، سیلیسیوم، منگنز، فسفر، کروم، مولیبدن و نیکل دانست. منگنز و نیکل با %1.6 و %1 دارای بیشترین مقادیر در آنالیز شیمیایی این فولاد بوده و در طرف مقابل سیلیسیوم و فسفر با مقادیر %0.7 و %0.25 دارای کمترین مقدار عناصر موجود در این فولاد می باشند.

C% Si% Mn% P%
0.2 0.7 1.6 0.25
Cr% Mo% Ni%
0.8 0.8 1

ترکیبات این ورق مقاوم به سایش موجب افزایش قابلیت جوشکاری آن می شود.

وزن ورق ضد سایش هاردوکس

برای محاسبه وزن تقریبی ورق هاردوکس می توانید از محاسبه گر وزن فولادها استفاده کنید.

سختی انواع ورق های هاردوکس

ورق های ضد سایش را بر اساس میزان سختی برینل آنها نامگذاری می کنند.

نوع ضد سایش هاردوکس 400، 400 برینل معادل 40 راکول سختی دارد.

ورق ضد سایش 450، 450 برینل معادل 45 راکول سختی دارد.

ورق ضد سایش هاردوکس 500، 500 برینل معادل 50 راکول سختی دارد.

برینل و راکول از معیارهای سنجش سختی فولادها است. برای مشاهده جدول تبدیل سختی ها نیز میتوانید از صفحه زیر استفاده کنید.

تبدیل سختی

کاربرد ورق هاردوکس (hardox)

از کاربرد های هاردوکس می توان به کامیون‌های دامپر، صفحه نمایش، دستگاه های خردکننده سنگ، بیل، نوار نقاله اشاره کرد. این ورق در صنعت راهسازی بسیار پرکاربرد است.

نظرات خود را در مورد این محصول برای ما بنویسید

دانلود اطلاعات ورق hardox

 

 

قیمت ورق ضدسایش هاردوکس

به علت نوسانات بازار ارز برای اطلاع از قیمت ورق ضدسایش و همچنین موجودی این ورق با شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

برای مشاهده قیمت های مربوط به تمامی فولاد ها می توانید از صفحه مربوط به قیمت فولادها دیدن فرمایید.

خرید ورق ضدسایش هاردوکس

برای خرید “ورق ضد سایش هاردوکس” و ثبت سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امکان ثبت سفارش آنلاین نیز وجود دارد. چنانچه با این روش مایل به ثبت سفارش هستید نوع متریال، مقاطع، شماره تماس و مقدار مورد نظر خود را برای پشتیبانی ما ارسال کنید تا بخش فروش با شما تماس بگیرند.

راهنمای سفارش و خرید این ورق پایان این متن ذکر شده است و تا پایان ساعت اداری از طریق شماره های ذکر شده اطلاعات محصول خود را یه کارشناسان ما اعلام کنید.

شماره های تماس:

021

66603335
66656277-9

مجموعه تجارت آلیاژ پیشرو

ارائه دهنده انواع فولاد های آلیاژی

راهنمای خرید مشتریان

رویه سفارش و خرید از شرکت تجارت آلیاژ پیشرو بسیار آسان و در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز می باشد. شما میتوانید با ارتباط با واحد فروش به یکی از روش های تماس تلفنی، تلگرام و چت آنلاین در سایت شرکت تجارت آلیاژ، اطلاعات اولیه خود شامل نام خانوادگی، نام شرکت، تلفن تماس و اطلاعات کالای درخواستی شامل نوع کالا(ورق)، جنس(ورق ضدسایش هاردوکس)، ابعاد و مقدار مورد نیاز خود را به اطلاع همکاران ما در واحد فروش برسانید.

مشاوران شما در شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با بررسی کاربرد کالا، اطلاعات فنی مورد نیاز، موجودی کالا در بازار و جایگزین های مناسب تر به لحاظ فنی و قیمتی، بهترین پیشنهاد را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می نمایند. در این مرحله مذاکرات بازرگانی در راستای ارائه بهترین خدمات و کالا صورت می پذیرد و در صورت تایید پیش فاکتور نهایی و واریز پیش پرداخت توسط مشتریان گرامی، صورت خروج کالا از انبار تهیه و کالای در خواستی جهت حمل آماده بارگیری می شود.


محصولات مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.