خانه / مقالات فلزات / کاربرد میلگرد استیل و انواع آن
خرید فولاد آلیاژی

کاربرد میلگرد استیل و انواع آن

همه چیز درباره میلگرد استیل 

انواع میلگرد استیل

استیل، آلیاژی از آهن است که مهمترین عناصر تشکیل دهنده آن کروم و نیکل می‌باشد که وجود حداقل میزان 10.5 درصد عنصر کروم  آن را در برابر خوردگی محافظت می‌نماید. از این فولاد زنگ نزن برای ساخت میلگرد استیل استفاده می‌شود. میلگرد استیل جنس و کاربرد متفاوتی با میلگرد ساختمانی دارد اما از نظر ظاهری شبیه به یکدیگرند. این محصول برای مصارفی مانند شفت استیل و لوله غیر سایز استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.  گفتنی است تولیدات میلگرد استیل به 4 دسته میلگرد استیل بگیر، نگیر، نسوز و آلیاژی تقسیم می‌شود.

انواع میلگرد استیل

با توجه به مختلف بودن ترکیبات شیمیایی میلگردهای استنلس استیل، در انواع مختلف دسته بندی شده اند و هر کدام شامل کد استانداردی است، برای مشاهده جزئیات هر کدام میتواند بر روی آنها کلیک نمایید.

میلگرد استیل 304

میلگرد استیل 316

میلگرد استیل 321

میلگرد استیل 410

میلگرد استیل 420

میلگرد استیل 430

میلگرد استیل 4057

میلگرد استیل 1.4923

میلگرد استیل نسوز 309

میلگرد استیل نسوز 310

میلگرد استیل 4PH-17

کاربرد میلگرد استیل

میلگرد استیل 304: میلگرد استیل 304 کاربرد فراوانی در صنعت دارد که می توان به استفاده از آن در تجهیزات صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات صنعتی و… اشاره نمود.

میلگرد استیل 316: استیل 316 به دلیل داشتن قابلیت مقاومت بالا در برابر خوردگی، در شرایطی که فولاد در معرض خوردگی های شیمیایی قرار می گیرد کاربرد دارد. از این میلگرد در ساخت قطعات و دستگاه های صنایع نساجی، صنایع نفت و پالایشگاه ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی آلیاژ ۳۱۶ و ۳۱۶L به همراه مشخصات

میلگرد استیل 321: از این میلگرد در ساخت دستگاه ها و وسایل مورد استفاده در صنایع غذایی و شیمیایی استفاده می‌شود. همچنین این فولاد به دلیل نسوز بودن در محیط هایی با دمای بالا کاربرد دارد.

میلگرد استیل 410: از فولاد ضد زنگ 410 در صنایع حرارتی، غذایی و بهداشتی و همچنین ساخت قاشق و چنگال و چاقو استفاده می‌شود. همچنین از دیگر کاربردهای آن می توان استفاده از آنها در لوله های تاسیسات دیگ های بخار و مبدل های حرارتی، پره توربین های گازی و بخاری و … اشاره نمود.

میلگرد استیل 420: از کاربردهای میلگرد استیل 420 می‌توان به استفاده از آن در صنعت خودرو، تجهیزات هیدرولیک، صنعت پتروشیمی، صنایع غذایی و آشامیدنی، مهندسی مکانیک اشاره نمود.

میلگرد استیل 430: فولاد ضد زنگ 430 در آرموتورها، اتصالات ساختمان، کارد و چنگال با مقاومت خوردگی زیاد و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد استیل 4057: بیشترین کاربرد استنلس استیل 4057 در ساخت قالب و ساخت ظروف شیشه و سرامیک است.

میلگرد استیل 1.4923: در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع هوایی، قطعات نیروگاه های با فشار بالا و توربین های بادی روتورها، محور ها یا میل ها(آربر ها) پره ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد استیل نسوز 309: از کاربرد های این میلگرد می توان به گرم‌ کننده‌های هواپیما، لوازم عملیات حرارتی، پوشش‌های محفظه تابکاری، قطعات کوره، سینی‌های عملیات حرارتی، داخل اجاق‌ها، قطعات تلمبه و… اشاره نمود.

میلگرد استیل نسوز 310: در مخازن تحت فشار و دمای بالا، ظروف حمل مواد شیمیایی، قطعات در معرض خوردگی در دمای بالا نظیر پاتیل های حمام نمک  کاربرد دارد.

میلگرد استیل 4PH-17: در پیچ و چرخ دهنده ها، قالب های پلاستیک، شفت های پمپی با سختی بالا، تجهیزات مهندسی استفاده می‌شود.

 

برای استعلام قیمت و خرید انواع میلگرد استیل می‌توانید با شماره 67212-021 تماس حاصل نمایید.

تجارت آلیاژ پیشرو تامین کننده فولادهای آلیاژی

در صورت نیاز به میلگرد استیل و دریافت مشاوره با شماره 02167212 تماس بگیرید.

همچنین ببینید

6 دلیل استفاده از فولاد ضدزنگ در ساخت و ساز و دکوراسیون

۶ دلیل استفاده از استیل در ساخت و ساز و دکوراسیون

اگر قصد ساخت‌وساز و طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را دارید؛ باید بدانید که باکیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact