لوله استیل

لوله استیل

لوله استنلس استیل یکی دیگر از محصولات پرکاربرد خانواده استنلس استیل است و به دلیل وجود حداقل 10.5 درصد عنصر کروم و تشکیل لایه سطحی اکسید کروم در برابر خوردگی و رطوبت مقاوم است. لوله ضدزنگ بر اساس قطر به دو دسته لوله استیل قطر کم و قطر بالا طبقه‌بندی می‌شود مانند لوله استیل قطر 6 میلی‌متر. قیمت انواع لوله ضد زنگ صنعتی به عوامل مختلفی همچون سایز، قطر، وزن و ضخامت(نازک یا ضخیم) لوله بستگی دارد.

این محصول در صنایع مختلفی مانند تاسیسات انتقال نفت و گاز در پالایشگاه‌ها، رینگ های کلکتور هواپیما، پوشش بویلرها، اتاقک گرمکن، لوله‌های هوای کاربراتور، صنایع شیمیایی و غذایی و تاسیسات ساختمانی کاربرد گسترده‌ای دارد و به عنوان یک مسیر فلزی توخالی برای انتقال سیالات و مواد جامد پودری شکل استفاده می‌شود.

لوله استیل چیست؟

گفتنی است لوله‌های استیل نگیرند و خاصیت مغناطیسی ندارند و با توجه به آلیاژ، نحوه ساخت و کاربرد به انواع مختلفی طبقه بندی شده و آلیاژ به کار رفته در قیمت گذاری آن‌ها تاثیر گذار است و هر یک از ویژگی‌های خاصی برخوردارند. همچنین امکان تولید لوله استیل در ابعاد مختلف و با توجه به نیاز صنایع وجود دارد. از انواع لوله فولادی ضد زنگ می‌توان لوله استیل 304، 316، 321، لوله استیل نسوز 309 و لوله استیل نسوز 310 را نام برد.

ویژگی های لوله استیل

از مهمترین ویژگی‌های لوله استنلس استیل می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی، سطح صاف و صیقلی، درخشندگی، پایداری حرارتی بالا، قابلیت بازیافت و دوام و طول عمر بالا اشاره نمود.

انواع لوله استیل

لوله‌های استیل بر اساس آلیاژ، کاربرد و نحوه ساخت به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. براساس نحوه ساخت لوله زنگ نزن شامل دو دسته  لوله درزدار و بدون درز است. لوله درزدار از ورق استیل جوش داده شده ساخته و در کارخانه جات دارو، مواد شیمیایی و تولید مواد غذایی کاربرد دارد. در لوله بدون درز هیچ آثاری از درز و جوش در ساختار آن دیده نمی‌شود. در ساخت این محصول با استفاده از حرارت و کشش و …، مقاطع فولادی به لوله تبدیل می‌شوند. براساس کاربرد نیز به لوله استیل نرده، لوله طلایی، نسوز و نازک طبقه‌بندی می‌شود.

لوله‌های استنلس استیل بر مبنای آلیاژ به صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  1. لوله 304
  2. لوله 316
  3. لوله زنگ نزن 321
  4. لوله نسوز 309
  5. لوله نسوز 310

1- لوله استیل 304

"

از پرکاربردترین لوله‌های استیل در صنعت گرید 304 است که در مقایسه با سایر لوله‌های استیل قیمت پایین‌تری دارد. از مهمترین ویژگی‌های لوله فولادی ضد زنگ 304 می‌توان مقاومت در برابر خوردگی، استحکام بالا، وزن کم، قابلیت شکل پذیری، قابلیت بازیافت و ظاهر زیبا را نام برد. از این لوله استیل در صنایع غذایی، خودروسازی، لبنیات، نوشیدنی، نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می‌شود.

مشخصات فنی:

  • سختی برینل: 123HB
  • سختی راکول: 70 HRA
  • سختی ویکرز: 129 HV
  • مقاومت کششی: 700-500 مگاپاسکال

2- لوله استیل 316

"

این لوله استیل بعد از لوله استیل 304 جز پرفروش ترین و پرکاربردترین لوله در صنایع مختلف محسوب می‌شود. لوله استیل 316 به دلیل وجود مولیبدن و مقاومت به خوردگی در محیط‌های کلرایدی، در صنایع غذایی کاربرد گسترده‌ای دارد. استیل 316 که با نام گرید دریایی یا Marine نیز شناخته می‌شود مقاومت خوبی در برابر هیدروکلریک اسید، استیک اسید، فورمیک اسید و … از خود نشان می‌دهد.

لوله استیل 316 در صنایع مختلفی مانند ساعت سازی، ساخت قایق، فنرها و اتصال دهنده‌ها، در معماری های ساحلی یا ساخت نرده هایی که در آب دریا قرار می‌گیرند، صفحه‌های جوش داده شده برای فیلتر کردن آب، صنایع غذایی، برخی تجهیزات آزمایشگاهی، دارویی، نفت و گاز و پتروشیمی و کارخانه جات مواد غذایی استفاده می‌شود.

مشخصات فنی:

  • سختی راکول: 79 HRA
  • سختی برینل: 146 HB
  • مدول الاستیسیته : 164 گیگاپاسکال

3- لوله زنگ نزن 321

لوله استیل 321

لوله استیل 321 فاقد دمای آنیل کاری بوده و در ساخت دستگاه ها و وسایل مورد استفاده در صنایع غذایی و شیمیایی، قطعات کوره، رینگ‌های کلکتور هواپیما، اتاقک گرمکن، محیط‍‌هایی با دمای بالا و … کاربرد دارد. از ویژگی‌های این لوله می‌توان به چقرمگی خوب در دمای پایین، مقاوم در برابر خوردگی بین دانه ای و تنش پلی تییونیک اسید در سرویس هیدروکربنی و خواص خزش و گسیختگی اشاره نمود.

مشخصات فنی:

  • دمای کاری: °F 2300-2100 (°C 1260-1149)

4- لوله نسوز 309

لوله نسوز 309
لوله نسوز 309
علاوه‌بر مقاومت به خوردگی می‌تواند درجه حرارتی معادل ۸۰۰ درجه سانتی گراد در سازه را تحمل نماید. از این لوله در تجهیزات فرآیندهای شیمیایی و پالایش، موتور هواپیما، قطعات اگزوز خودرو، پوشش و ساخت اجزای کوره‌ها، مبدل های حرارتی، دیگ‌های بخار و… استفاده می‌شود. همچنین برای انتقال ترکیبات اسیدی مانند سیتریک اسید، سولفید اسید، نیتریک اسید، لاکتیک اسید و در محیط‌های دریایی کاربرد دارد. توجه کنید که این محصول برای سرویس در محیط‌های خورنده مرطوب طراحی نشده است.

مشخصات فنی:

  • مقاومت کششی: 620 مگاپاسکال
  • مدول الاستیسیته یا مدول یانگ: 200 گیگاپاسکال
  • سختی برینل: 147 HB
  • سختی راکول: 85 HRA
  • سختی ویکرز: 169 HV

5- لوله نسوز 310

لوله نسوز 310

لوله استنلس استیل 310 به دلیل وجود مقادیر زیادی از عناصر نیکل و کروم مقاومت به حرارت بسیار بالایی دارد و در رده فولاد های نسوز قرار می‌گیرد. از لوله نسوز 310 در ساخت ظروف حمل مواد شیمیایی، مخازن تحت فشار و دمای بالا و ساخت قطعات در معرض خوردگی استفاده می‌شود. این لوله برای سرویس در محیط‌های خورنده مرطوب مناسب نیست و از قابلیت جوشکاری خوبی برخوردار است

مشخصات فنی:

  • مقاومت کششی: 520 مگاپاسکال
  • مدول الاستیسیته یا مدول یانگ: 200 گیگاپاسکال
  • سختی ویکرز: 225 HV

لوله استیل از کجا بخرم؟

تقاضا برای خرید لوله استیل در بازار بسیار بالا است زیرا بعد از ورق استیل، لوله بعنوان پرکاربردترین محصول فولاد ضدزنگ شناخته می‌شود. بنابراین برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که لوله استیل از کجا بخرم؟. یکی از بهترین راه‌های خرید لوله استیل با قیمت مناسب، استفاده از مراکز اینترنتی معتبر از جمله شرکت تجارت آلیاژ است. فروشگاه‌های اینترنتی، امکان مقایسه قیمت‌های مختلف و خرید لوله استیل با قیمت پایین را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

شرکت تجارت آلیاژ پیشرو یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در زمینه فروش لوله استیل است. این شرکت با سال‌ها تجربه و وجود کارشناسان مجرب، انواع لوله استیل را با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

علاوه بر این، شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با ارائه مشاوره تخصصی، به مشتریان کمک می‌کند تا با اطمینان خاطر و قیمتی مناسب، بهترین خرید را انجام دهند.

فروش لوله استیل

شرکت تجارت آلیاژ مرکز خرید لوله استیل با تکیه بر سال‌ها تجربه و بهره‌مندی از دانش متخصصان در زمینه فروش انواع لوله استیل در ابعاد و وزن مختلف، توانسته است خدمات با کیفیتی به مشتریان خود ارائه دهد. که شامل مشاوره رایگان با کارشناسان جهت انتخاب محصول، خدمات پس از فروش، تأمین محصولات با کیفیت، تحویل به موقع و امکان  ارسال لوله استیل به تهران و شهرستان است.

قیمت لوله استیل

شرکت تجارت آلیاژ در زمینه تامین انواع فولادهای زنگ نزن مانند لوله استنلس استیل فعالیت دارد. این شرکت با سال‌ها تجربه و کارشناسان مجرب سعی بر این دارد تا مشتریان بتوانند یک خرید ارزان و مطعن را انجام دهند.

مشتریان محترم لوله استنلس استیل می‌توانند با کلیک بر روی تصاویر هر محصول، ویژگی و مشخصات آن را بررسی و بعد از تماس با شماره‌های درج شده و انجام مشاوره با کارشناسان مجرب تجارت آلیاژ محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

برای سفارش این محصولات با شماره های درج شده تماس بگیرید.

تجارت آلیاژ

66603335 (021)


محصولات مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.